میزبانی خدمت به زائران عبدالله الحسین (ع) ارزشمند تر و فزونتر از زیارت است

سید حسن هاشمی در آیین اعزام کاروان بهداشت، درمان و اورژانس کشور به استانهای مرزی به منظور خدمت رسانی به زائران اربعین در محل مرقد امام خمینی (ره) ضمن درود و رحمت خداوند متعال برحسین بن علی (ع) و خاندان مطهر ایشان، امام راحل، شهدای انقلاب اسلامی و نیز شهدای دفاع مقدس، خطاب به کاروان اعزامی بهداشت، درمان و اورژانس کشور اظهار داشت: شما برگزیده شده و این افتخار نصیبتان شده است که در مراسم اربعین امسال در خدمت زائران عبدالله الحسین (ع) باشید.

وزیر بهداشت این سفر را به لحاظ زیارتی بودن بسیار ارزشمند و معنوی عنوان کرد و : گفت: میزبانی خدمت به زائران عبدالله الحسین (ع) ارزشمند تر و فزونتر از زیارت است.

هاشمی برای کاروان اعزامی بهداشت، درمان و اورژانس کشور آرزوی سفری همراه با سلامت عنوان کرد و گفت: امیدوارم این سفر و مجموع خدماتی که برای خدمت به زائرین انجام می‌دهید ذخیره آخرت شما باشد.

هاشمی راهپیمایی اربعین حسینی را در طول تاریخ و نیز در حال حاضر بی نظیر عنوان کرد و گفت: باید خدا را شکر کنیم که این همه اقبال و افتخار برای امت اسلامی ایجاد شده است.

وزیر بهداشت گفت: باید قدر امام، رهبری و این ملت را که انقلاب اسلامی را به وجود آورد و ادامه داد و مقاوم پای آرمان‌های آن ایستاده است را بدانیم و همه این موفقیت‌ها از برکات انقلاب اسلامی است که هنوز هم در منطقه و نقاط مختلف جهان گسترده است و روز به روز با لطف و عنایت خداوند متعال و مسلمانان واقعی که از همه چیز خود در این مسیر گذشته و می گذرند، استوار تر و پایدار تر می‌شود.

وی حضور کاروان اعزامی بهداشت، درمان و اورژانس کشور در مراسم راهپیمایی اربعین حسینی را بسیار ارزشمند عنوان کرد و گفت: حضور و خدمات شما عزیزان باعث پیشگیری از بیماری‌ها و رفع نگرانی‌های احتمالی خواهد شد.

هاشمی گفت: اگر هم مشکلی در طول مسیر ممکن است برای زائران بوجود آید با کفایت و کمک شما باعث کاهش آلام و رنج آنها و عوارضی که ممکن است بوجود آید، خواهد شد.

وزیر بهداشت گفت: زائرین توجه کنند که پیشگیری بهتر از درمان است و امیدوارم نیازی به ورود و کمک شما نشود یعنی تصادفی اتفاق نیفتد و یا بیماری وجود نداشته باشد و علاوه بر خود مردم بقیه سازمان‌ها از جمله راهداری و سایر دستگا‌ه‌هایی که مسئولیت دارند نهایت تلاش خود را بکنند.

هاشمی در ادامه از خدمات و برنامه ریزی‌های دکتر آقاجانی - معاون درمان و دکتر کولیوند - رئیس اورژانس کشور قدردانی کرد و گفت: در عین حال نیروهای بهداشت محیط نیز در کنار شما هستند و حتماً بر سلامت آب آشامیدنی و مواد غذایی نظارت خواهد کرد.

وزیر بهداشت همچنین به همکاری سایر دستگاهها از جمله جمعیت هلال احمر و بسیج جامعه پزشکی و سایر گروه‌های داوطلب از جمله شهرداری‌ها اشاره و ابراز امیدواری کرد که همکاری مجموعه دستگاه‌ها در سلامت زائران مثمر ثمر واقع شود.

هاشمی در پایان خطاب به کاروان اعزامی بهداشت، درمان و اورژانس کشور به مراسم راهپیمایی اربعین حسینی خاطرنشان کرد: تردید نکنید که خدا یار و نگهدار همه شماست. این سفر و این خدمت مانند همه خدماتی که شما عزیزان در اورژانس کشور انجام می‌دهید بسیار ارزشمند است و از دید تیزبین مردم عزیز و شریف ایران پوشیده نخواهد بود و امیدواریم ذخیره آخرت برای آینده شما باشد.