تلاش نتانیاهو برای بازگرداندن نظامیان اسیر اسرائیل

 مسئولان اسرائیلی می‌گویند، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در نشست خود با دیمیتری مدودف، نخست وزیر روسیه در قدس از وی خواسته است در مورد مساله بازگرداندن "اجساد" اورون شائول و هدار گولدن، دو سرباز مفقود شده ارتش این رژیم که تل‌آویو می‌گوید کشته شده‌اند و همچنین سه شهروند اسرائیلی دیگر که در اختیار مقاومت فلسطین هستند، جنبش حماس را تحت فشار بگذارد.

روسیه بر خلاف آمریکا و کشورهای عضو اتحادیه اروپا، روابط خود با حماس دارد و همواره با فرماندهی این جنبش در ارتباط است.

یک مسئول برجسته که از روند این گفتگو مطلع بود، اظهار داشت: مدودف به این خواسته نتانیاهو پاسخ مثبت داد و به او گفت که کشورش در این زمینه به او کمک خواهد کرد.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی پس از این دیدار در گفتگو با رسانه‌ها گفت: می خواهم از این توجه مدودف و آمادگی‌اش برای کمک به بازگرداندن اجساد سربازان و سه شهروند اسرائیلی در غزه که در درجه اول یک مساله انسانی است، تشکر کنم. این مساله مدودف نشان دهنده دوستی میان تل‌آویو و مسکو است.

همچنین این مساله در دیدار نخست وزیر روسیه با اسحاق هرتزوگ، رئیس بزرگترین حزب اپوزیسیون اسرائیل نیز مطرح شد و هرتزوگ از مدودف به عنوان "نخست وزیر قدرتی بزرگ، با اهمیت و دارای تاثیر زیاد در خاورمیانه" خواست تمام تلاش خود را برای "این امر انسانی و سیاسی" انجام دهد.

حماس رسما اعلام نکرده که اسرا یا اجسادی از نظامیان اسرائیل در اختیار دارد اما مسئولان آن تاکید کرده‌اند تا رژیم صهیونیستی حاضر به امتیاز دهی نباشد حماس در این باره مذاکره نخواهد کرد.