خوشحالی صهیونیست‌ها از پیروزی ترامپ

 شبکه تلویزیونی الجزیره اعلام کرد: آن دسته از صهیونیست‌های مخالف راهکار تشکیل دو کشور و طرفدار الحاق کامل کرانه باختری رود اردن به سرزمینهای اشغالی 1948 فلسطین که «راستگرایان اسرائیل» نامیده می شوند، از پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات آمریکا خوشحالند.

 

الجزیره افزود: راستگرایان در اسرائیل پیروزی ترامپ را در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، فرصتی برای نابودی راهکار تشکیل دو کشور و الحاق کامل کرانه باختری به اسرائیل می دانند.

 

این شبکه قطری افزود: رئیس کمیته طراحی و ساخت و ساز در شهرداری اشغالگران در قدس گفت در صدد برگزاری مناقصه برای ساخت هزاران واحد برای شهرک نشینان در قدس است.

 

بر اساس این گزارش، شماری از وزیران صهیونیست پس از پیروزی ترامپ به تشدید شهرکسازی دعوت کرده اند.

 

الیاس کرام خبرنگار الجزیره در قدس اشغالی در گزارشی اعلام کرد: انتخاب ترامپ به عنوان رئیس جمهور آمریکا، اشتهای راستگرایان اسرائیل را برای باز گذاشتن راه به روی اجرای طرحهای شهرکسازی در قدس و کرانه باختری باز کرده است. شهرکسازی چند سالی بود که با فشارهای دولت اوباما متوقف مانده بود.
شماری از وزیران و اعضای کنست اسرائیل می گویند باید از فرصت انتخاب ترامپ استفاده کرد و به راهکار تشکیل دو کشور پایان داد و به مرحله الحاق کرانه باختری به حاکمیت اسرائیل منتقل شد.

 

شولا معلم، عضو کنست از حزب راستگرای «خانه یهود،» گفت :« ما باید خط مشی خود را تغییر و ابتکار عمل به خرج دهیم. زمان حاکمیت اسرائیل بر سراسر کرانه باختری رود اردن فرا رسیده است.»

 

رئیس کمیته طراحی و ساخت و ساز در شهرداری قدس به زودی مناقصه هشت هزار واحد مسکونی در شهرکهای رامات شلومو ، جیلو و چیوعات و هماتوس را  اعلام خواهد شد.

 

ساخت واحدهای جدید برای شهرک نشینان، محاصره قدس با شهرکها را از سمت غرب و جنوب تکمیل خواهد کرد. سران شهرک‌نشینان به احیای طرح شهرکسازی در منطقه ایوان در  امتداد قدس تا شهرک معالیه  ادومیم در شرق چشم دوخته اند. دعوتها برای حاکمیت بدون تأخیر اسرائیل بر این منطقه نیز افزایش یافته است.

 

خبرنگار شبکه الجزیره گفت اشتهای شهرک‌نشینان و سران آنها نه تنها در این حد باقی نمانده است بلکه به تشدید تخریب خانه های فلسطینیان در قدس اشغالی و تقسیم مسجد الاقصی چشم دوخته اند. آنها  به وعده  ترامپ برای انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس چشم دوخته اند چرا که ترامپ گفته است این شهر «پایتخت» ابدی اسرائیل است.

 

خبرنگار این شبکه در پایان گفت از نظر شهرک نشینان، سال‌های سخت ممنوعیت شهرکسازی تمام شده است و  این در صورتی است که شهرکسازی در طول مدت ریاست جمهوری اوباما متوقف نماند، اما شهرک نشینان امیدوارند دوره ترامپ مژده تشدید شهرکسازی باشد.