فروش طرح ترافیک روزانه متوقف شد

ناصر مهردادی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران با اعلام این موضوع گفت: در این جلسه برخورد با خودروها و موتورسیکلت های دودزا و آلاینده و همینطور خودروهای فاقد معاینه فنی برای روزهای یکشنبه و دوشنبه تصویب شد.

مهردادی افزود: همین طور توقف فروش مجوز روزانه طرح ترافیک تا پایان شرایط ویژه برای کاهش میزان تردد خودروها در هسته مرکز شهر تهران و توقف فعالیت کلیه معادن تهران تا عادی شدن شرایط از دیگر مصوبات این جلسه بود.

وی با بیان اینکه لغو ورزش همگانی در پارک ها و مجموعه های ورزشی شهر تهران از دیگر موضوعات مطرح شده دراین جلسه بود تصریح کرد: نظارت بر عدم بکارگیری اتوبوس های دودزا، جلوگیری از روشن بودن اتوبوسهای متوقف در ترمینال ها وجایگاه های اتوبوس رانی و ترمینال های شهری و نظارت  بر توقف جلوگیری از فعالیت های عمرانی شهر تهران موثر بر تولید و افزایش آلودگی هوا از سوی شهرداری تهران از دیگر مصوبات این جلسه بود.

مهردادی در ادامه گفت: در این جلسه مقرر شد تیم های سیاری از سوی اورژانس در میادین پرتردد و آلوده مستقر شوند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران همچنین توصیه هایی برای شهروندان داشت که از آن جمله می توان به مشارکت عمومی و خودداری از هرگونه فعالیت منجر به افزایش آلودگی هوا، کاهش فعالیت های بدنی بیماران قلبی، ریوی و مبتلا به آسم، خودداری از خروج غیرضروری از منزل و دقت در هنگام سوختگیری در جایگاه ها، اشاره کرد.

پیش از این زنگ ورزش کلیه مدارس و مقاطع پیش دبستانی و مهدکودک در روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته جاری به حالت تعلیق در آمد اما مدارس تهران در این جلسه تعطیل نشدند.