لزوم اجرای طرح محدود‌سازی حریم سد مهاباد

علیرضا رادفر عصر امروز در جلسه راهکار بهبود کیفیت آب‌های شرب شهرستان مهاباد، اظهار داشت: برای بهبود کیفیت آب شرب در مهاباد اقدامات لازم باید اجرایی شود.

وی با بیان اینکه در این‌خصوص کمیته کارشناسی تشکیل و مشکلات را در این راستا مورد شناسایی قرار می‌دهند، تصریح کرد: این گروه کارشناسی تهدیدها را شناسایی و راهکار علمی و عملی را ارائه خواهد داد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان‌ غربی بر همکاری هر‌چه بیش‌تر مسؤولان این شهرستان تاکید کرد و اذعان داشت: در این خصوص باید از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد نیز بهره گرفته شود تا شاهد صیانت هر‌چه بیش‌تر از منابع آبی باشیم.

این مسؤول با بیان اینکه سازمان‌های مردم‌نهاد در خصوص نگهداری از منابع آب می‌توانند فرهنگ‌سازی کنند، اعلام کرد: کنترل فرسایش خاک نیز در این میان حائز اهمیت است و باید در اقدامات کارشناسی به این مهم نیز توجه شود.

رادفر بر اهمیت تامین آب شرب با کیفیت تاکید کرد و گفت: برای اینکه شاهد سلامت هر چه بیش‌تر مردم باشیم، باید نسبت به بهداشت منابع تامین آب نیز بیش از پیش توجه کنیم.

معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان‌ غربی از اجرای طرح محدودسازی حریم سد مهاباد خبر داد و گفت: این امر سبب کاهش میزان آلایندگی در اطراف این دریاچه خواهد شد و در نتیجه آب شرب سالم‌تری دست مردم می‌رسد.

این مسؤول با بیان اینکه کیفیت آب شرب در تمام شهرهای آذربایجان غربی مورد تاکید قرار دارد، اظهار داشت: برای این منظور باید شرکت آب و فاضلاب استان اقدامات لازم را اجرایی کند