نگران باران اسیدی پایتخت نباشید
اسماعیل کهرم مشاور رئیس سازمان حفاظت محیط زیست درباره باران اسیدی اظهار داشت: باران این روزهای آسمان تهران بعد از چندین روز هوای متوالی ناسالم ، اسیدی است ولی نه آنقدر که به کسی یا چیزی آسیب برساند.
 
وی گفت: میلیاردها میلیارد قطره باران روی یک توده هوای متراکم دودزا فرود آمده، باهم ترکیب شده و بر زمین میبارند؛ بنابراین در هر قطره میزان اسیدیته کمتر می باشد.
 
کارشناس محیط زیست بیان داشت: اسیدی بودن باران تهران زمانی مفهوم می یابد که شما قصد استفاده از آب باران را داشته باشید،بطوریکه اگر شما بخواهید آب آن را در خمره جمع و بعد بنوشید ؛توصیه می شود 4 ساعت اول بارش ،از این اقدام خودداری کنید.
 
کهرم ادامه داد: همچنین اگر بخواهید از آب این باران برای آبیاری باغچه و یا شستن زمین استفاده کنید ،هیچ مشکلی ندارد.
 
وی تاکید کرد: تاکنون ثابت نشده این نوع باران ،باران اسیدی مضر باشد.
 
مشاور رئیس سازمان حفاظت محیط زیست بیان داشت: بارانی که در انگلستان بارید، به دلیل صنعتی بودن این منطقه و جهت وزش باد به سمت جنگل های آلمان روانه شد و چنان آسیبی بر درختان وارد کرد که آنها پوسیدند.
 
کهرم ادامه داد: این اتفاق مسئله یک باران و دو باران نبود بلکه مسئله باران اسیدی سالیان سال بود که جنگلهای آلمان را نابود کرد.
 
وی درباره اسیدی شدن خاک به وسیله این باران نیزتصریح کرد: باران باید از لایه های متعدد خاک رد شود تا به سفره های زیرزمینی برسد که با این اتفاق آب باران اسیدی پاک و قابل خوردن میشود.
 
مشاور رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد:آب چاههای جذبی هم وقتی از لایه های خاک می گذرد پاک و قابل آشامیدن میشوند که اگر از نظر بیولوژیکی هم امراضی داشته باشد قابل تصفیه می باشد و خاک اسیدیته را از آب میگیرد.