تسهیلات ۱.۵میلیارد دلاری برای طرحهایی اشتغال‌زایی

اصغرنوراله زاده در گفت‌وگو با مهر درباره آخرین وضعیت اختصاص ۱.۵ میلیارد دلار از منابع صندوق توسعه ملی به صورت ریالی برای اشتغالزایی در مناطق محروم گفت: این لایحه در هیأت دولت تصویب شده و با قید دو فوریت تقدیم مجلس شورای اسلامی شده است تا در اولویت بررسی قرار گیرد.

وی گفت: امیدواریم در صورت تصویب دو فوریت آن، لایحه هر چه زودتر در دستور کار مجلس قرار گیرد تا در مدت باقی مانده تا پایان سال امکان استفاده از این تسهیلات برای اشتغال‌زایی در مناطق محروم فراهم شود.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید از مذاکره و رایزنی با رئیس مجلس برای بررسی با اولویت این لایحه خبرداد و گفت: منابع صندوق توسعه ملی فقط برای کارخانجات بخش خصوصی و بنگاه‌های بزرگ نیست بلکه مناطق محروم نیز از تسهیلات این صندوق سهم دارند.

نوراله زاده با اشاره به محدودیت ارزی تسهیلات صندوق توسعه ملی گفت: هر چند بر اساس اساسنامه صندوق، برداشت به صورت ریالی مگر در موارد خاص غیرمجاز است اما این محدودیت باید برای تداوم پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی بویژه در مناطق محروم برداشته شود.

وی ادامه داد: قطعا نظام باید در جهت رفع محدودیت تسهیلات ارزی برای مناطق محروم گام بردارد تا در آینده نیز امکان استفاده ریالی از منابع صندوق توسعه ملی برای اشتغالزایی در این مناطق فراهم شود.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید گفت: رفع محدودیت تسهیلات ریالی برای مناطق محروم از محل صندوق توسعه، نیازمند اصلاحاتی در قوانین برنامه‌ای و اصلاح اساسنامه دارد که در این زمینه خواستار بازنگری هستیم.

نوراله زاده با بیان اینکه توسعه بسیاری از صنایع روستایی ارزبر نیست افزود: خوشبختانه بر اساس لایحه فعلی امکان برداشت به صورت ریالی از صندوق توسعه ملی فراهم شده که امیدواریم مقدمه‌ای برای استفاده ریالی از منابع این صندوق برای مناطق محروم و روستایی باشد.