ودربی مارک 5، سلاح شخصی محمدرضا پهلوی در موزه سلاح‌های دربار نگهداری می‌شود. گلوله زنی که ساخت  کارخانه هووا ژاپن به سفارش ودربی آمریکا است و دارای کالیبر 300ودربی مگنوم بوده و سیستم مسلح شدن آن به صورت گلنگدنی و دارای دوربین ردفیلد است

ودربی مارک 5، یکی از سلاح‌های شخصی محمدرضا پهلوی بوده است و از نکات ویژه در مورد این سلاح این است که ده‌ها نمونه از این اسلحه و به اشکال و انواع مختلف تولید شده است. این کالیبر یعنی 300 ودربی مگنوم توسط خود روی ودربی در سال 1944 طراحی و بوسیله کمپانی ودربی تولید شد و تقریباً معروفترین کالیبر تولید شده توسط این کمپانی بود.

به گزارش موزه سلاح‌های دربار - این سلاح با نیت تولید یک اسلحه لوکس و با پرستیژ طراحی و تولید شده بود و در تصویری که در موزه هم موجود است محمدرضا شاه در حال دریافت این سلاح از دست طراح آن روی ودربی است.

علاوه بر آن و طبق توضیح رسمی در مورد این سلاح که در صفحه ویکی پدیای انگلیسی آن آمده این سلاح و برخی از دیگر تولیدات ودربی به طور مشخص برای افراد ثروتمند، سیاستمداران، بازیگران و خاندان‌های سلطنتی و امثالهم تولید می‌شده است و در یک نمونه و در توضیح روشنی در صفحه این سلاح در ویکی پدیای انگلیسی نام عبدالرضا پهلوی (Prince abdorreza Pahlavi of iran) و ژنرال جیمز دولیتل (نیروی هوایی ارتش آمریکا) جک اوکانر (یکی از معروفترین و رکورددارترین شکارچیان جهان) چاک ییگر و بسیاری دیگر از افراد مشهور جهان ثبت شده است. این اسلحه یک دوربین ردفیلد هم در اختیار دارد.