یادداشت رئیس دفتر روحانی درباره راهپیمایی اربعین حسینی

محمد نهاوندیان رئیس دفتر رئیس‌جمهور در یادداشتی راهپیمایی اربعین حسینی را بزرگترین راه‌پیمایی حق‌طلبانه در جامعه امروز جهانی توصیف کرد.

متن این یادداشت به شرح زیر است:

میلیون‌ها زن و مرد از کشورهای گوناگون، با گام‌های صبور و استوار خود می آیند تا دلبندیشان به یک عشق و حماسه بزرگ الهی و پایبندیشان به یک مکتب انسانی را امضاء کنند. می آیند تا بگویند قیام حسین بن علی (ع) در مبارزه با سوء استفاده از دین برای تثبیت حکومت ظلم و فساد هنوز زنده است و روش روشنگر و مردم گرای او هنوز دل‌ها را تسخیر می کند و شیوه حرکت او که تا دشمن دست به سلاح تجاوز و کشتار نبرده است، راه مسالمت می پوید ، هنوز بهترین گواه حقّانیّت و مظلومیّت است.

احیای گسترده و مردمی این سنّت دیرپای پیاده روی فروتنانه زیارت، برای نشان دادن اسلام حلم و بردباری و دعوت، در تمایز و تباین درخشانی است با توطئه سیاه کسانی که در این سال‌ها، قساوت و سربریدن و انفجار را برای تبلیغ و تحکیم فرقه اسلام نمای خود برگزیدند.

به راستی چه رمزی است در این بانگ خوش آهنگ " یا حسین " ، که این همه لبّیک عشق و ارادت می یابد و صدها زبان را هماهنگ می کند.

و چه می شد اگر این همه سرمایه پویائی و اشتیاق ، در یک هم افزائی هوشمند، الگوئی می ساخت برای زیستنی در صلح و عدالت؛ که همه جهانیان را به گلدسته های توحید فرا بخواند.

در پایان روز و پایان راه هم، این پرچم سپید و گلگون حسینی است که بر پرچم سیاه سیاهدلان تکفیری و زرسالاران آلوده نفتی پیروز خواهد شد و نهضت دعوت و نصیحت حسینی را به سرانجام بیداری و دادگستری خواهد رساند. همو که در زیارت اربعینش در بازگوئی هدفش می خوانیم : " جان خود را بخشید تا مردمان را از نادانی و سرگشتگی گمراهی برهاند ." (لیستنقذ عبادک من الجهالة و حیرة الضلالة )