اسرائیل از پشت به ترکیه خنجر می‌زند

«تمل کاراملا اوغلو» رئیس حزب سعادت ترکیه در یک سخنرانی برای هیئت مدیره این حزب، با انتقاد از تصمیم دادستان ترکیه مبنی بر مختومه شدن همه پرونده‌های شکایت علیه رژیم صهیونیستی در موضوع کشتی «ماوی مرمره»، گفت: «در ترکیه تصمیمات نگران کننده‌ای گرفته شده است. پرونده شکایت کشته‌شدگان کشتی ماوی مرمره علیه نظامیان رژیم صهیونیستی در تمام دادگاه‌های ترکیه مختومه اعلام شده است.

این در حالی است که سرنشینان این کشتی در یک حرکت بشردوستانه مورد تجاوز وحشیانه نظامیان رژیم صهیونیستی قرار گرفته و 10 نفر از شهروندان ترکیه کشته شده‌اند.

مختومه شدن پرونده شکایت خانواده‌های کشته‌شدگان در همه دادگاه‌های ترکیه در راستای توافق آشتی دولت ترکیه با رژیم صهیونیستی صورت گرفته است. این تصمیم بسیار ناراحت‌کننده بود و خون 10 شهروند کشته شده ترکیه توسط نظامیان رژیم صهیونیستی را پایمال کرد. نه دولت ترکیه، نه پارلمان ترکیه و نه نهادهای بین‌المللی حق ندارند حقوق طبیعی شهروندان ترکیه را این‌گونه پایمال کنند. شکایت از رژیم صهیونیستی به خاطر کشتار شهروندان ترکیه حق طبیعی مردم ترکیه است. دولت ترکیه هر توافقی هم با رژیم صهیونیستی انجام داده بود، حق نداشت هم‌چین تصمیمی بگیرد. مطمئن باشید خانواده‌های کشته‌شدگان کشتی ماوی مرمره از شکایت خود عقب‌نشینی نخواهند کرد و شکایتشان را از طریق دادگاه‌های بین‌المللی پیگیری خواهند کرد و ان‌شاءالله قاتلان صهیونیستی به سزای اعمالشان خواهند رسید.»

«کاراملا اوغلو» با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی برای سرپوش گذاشتن بر جنایت وحشیانه نظامیان خود در کشتی «ماوی مرمره» مبلغ 20 میلیون دلار به دولت ترکیه غرامت پرداخت کرده است، گفت: «این رژیم حتی اگر 20 میلیارد دلار هم غرامت بپردازد، نمی‌تواند از وبال جنایتی که انجام داده است فرار کند.»

رئیس حزب سعادت در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وجود بحران اقتصادی در ترکیه و افزایش بی‌سابقه دلار در این کشور، گفت: «حل بحران اقتصادی ترکیه با ادامه سیاست‌های فعلی دولت غیرممکن است. دولت ترکیه در حال حاضر نیازهای اساسی مردم ترکیه را تولید نمی‌کند بلکه این سرمایه‌گذاران و شرکت‌های خارجی هستند که این نیازها را برآورده می‌کنند. این شرکت‌ها در حال حاضر بدهی بالا آورده‌اند و دولت مجبور شده است که پرداخت بدهی آنان را تضمین کند و این بدهی‌ها باعث شده دولت نتواند در زمینه تولید داخلی سرمایه‌گذاری کند.  این بدهی‌ها روز به روز افزایش یافته و هم‌اکنون به بحران اقتصادی برای ترکیه تبدیل شده است. مطمئن باشید اگر این بحران امروز به وجود نمی‌آمد در سال‌های آینده با شدت بیشتری خودش را نمایان می‌کرد. حزب سعادت 15 سال است که این هشدارها را به دولت ترکیه می‌دهد. اقتصاد یک کشور را تولید داخلی سرپا نگه می‌دارد. دولت باید در زمینه تولید داخلی در کشاورزی، صنایع، معدن و تکنولوژی سرمایه‌گذاری می‌کرد که متأسفانه در 15 سال اخیر نه‌تنها این کار انجام نشده بلکه اقتصاد ترکیه به شدت وابسته به سرمایه‌گذاری خارجی شده است و همین مسئله با افزایش دلار باعث می‌شود که بحران اقتصادی در کشور ایجاد شود و دولت را به شدت بدهکار کند. دیروز دولت ترکیه برای حل این بحران جلسه فوق‌العاده 5 ساعته ترتیب داده بود که باید عرض کنم که اگر 15 ساعت هم جلسه بگذارید تا زمانی که سیاست‌های غلط خود در زمینه تولید و سرمایه‌گذاری را اصلاح نکنید، حل بحران اقتصادی ترکیه غیرممکن است.»

«کاراملا اوغلو» در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از سیاست‌های خارجی دولت ترکیه اظهار داشت: «دولت ترکیه با اختلافاتی که با متحدان آمریکایی و اروپایی خود پیدا کرده است، به سمت دوستی و اتحاد با رژیم خون‌خوار اسرائیل رفته است. از دولتمردان ترکیه سؤال می‌کنم که به نظرتان مسبب اصلی جنگ‌های داخلی خاورمیانه رژیم اسرائیل نیست؟ غیرممکن است که دولتمردان ترکیه از ذهنیت صهیونیستی مقامات اسرائیلی بی‌خبر باشند. رژیم صهیونیستی رژیمی است که هدف نابودی ترکیه را دنبال می‌کند و مطمئن باشید این رژیم از پشت به ترکیه خنجر خواهد زد.»