گلایه یک تهیه کننده از بی عدالتی

منصور لشکری قوچانی، تهیه کننده،در خصوص ورود بازیگران اسپانسری به سینما گفت: قطعا ورود این نوع بازیگران به سینما خوب نیست، چون هر شغل و حرفه ای تخصص خود را نیاز دارد و بازیگری هم از این امر مستثنی نبوده و نیازمند تخصص خود است و کسی که می خواهد بازیگر شود، باید دوره اش را دیده و تئاتر کار کرده باشد.

وی ادامه داد: تا به حال در فیلم های من این اتفاق نیفتاده است و به نظرم اگر هر کسی به هر دلیلی این گونه وارد سینما شود، فیلم اول و آخرش خواهد شد و پس از بازی کردن در آن فیلم از سینما حذف خواهد شد و حرف عجیبی است، مثل این که بگوییم من پول می دهم و کسی را جراحی می کنم.

وی در خصوص استفاده از چهره های جدید در فیلم هایش، گفت: در تمام فیلم هایم حداقل از یک بازیگری که زحمت کشیده ولی مطرح نشده استفاده کرده ام و بازیگرانی بودند که برای اولین بار جلو دوربین فیلم های من آمده اند.
 
تهیه کننده فیلم خط ویژه در خصوص ملاک هایش برای انتخاب یک فیلم و همکاری با کارگردان های مختلف، گفت: ملاک هایی که بخواهم لیستشان کنم و بگم برای تهیه کردن فیلمی، کار باید از این ویژگی های خاص برخوردار باشد را ندارم، اما چارچوبی ذهنی دارم.

وی در خصوص علاقه اش به کار کردن با فیلم ساز کار اولی، اظهار داشت: برایم فرقی نمی کند و فیلم نامه است که برایم اولویت دارد.

تهیه کننده کوچه بی نام، راجع به همکاری اش با مسعود کیمیایی در فیلم قاتل اهلی گفت: همکاری با مسعود کیمیایی بسیار خوب بود، ایشان پنجاه سال سینما اجتماعی کار کرده است، و من از ایشان دانش و سواد و خیلی چیز ها یاد گرفتم، قطعا در هر کاری که انجام می دهی چیز های جدیدی یاد می گیری، اما در کنار مسعود کیمیایی چیز های خیلی بیشتری یاد گرفتم.

وی در خصوص زمان نمایش این فیلم اظهار داشت: احتمالا اولین نمایش فیلم در جشنواره فجر باشد.

تهیه کننده عصر یخبندان در خصوص میزان استقبالی که از فیلم خواهد شد، گفت: نمی دانم، ولی احساس می کنم که طرفداران مسعود کیمیایی از این فیلم لذت خواهند برد.

وی در خصوص کار تهیه کنندگی اظهار داشت: تهیه کننده باید مدیر خوبی باشد و از نقطه ی صفر تا صد یک فیلم را مدیریت کند و مثل این است که مدیر بیمارستان قلب باشی، نیازی نیست که خودت جراحی بلد باشی ولی باید بهترین جراح ها را دور هم جمع کنی، تهیه کنندگی هم به همین شکل است.

لشکری در خصوص علاقه اش به تهیه کردن انواع مختلف ژانرها، گفت: دوست دارم فیلم های اجتماعی تهیه کنم و از این همه بی عدالتی خسته هستم، به همین علت فیلم های اجتماعی را تهیه می کنم.