تب داغ فوتبالی در شب های سرد اروپا/کدامیک از تیم ها امشب صعود می کنند؟

هفته پایانی رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا از امشب در حالی آغاز می‌شود که بعضی از تیم های صعود خود را به مرحله بعدی این رقابت‌ها قطعی کرده‌اند، سایر تیم‌ها برای قرار گرفتن در بین 16 تیم مرحله حذفی و یا صعود به لیگ اروپا درصدد برد در آخرین بازی هستند.

گروه A/جنگ پاریس و لندن برای صدرنشینی

در گروه اول مسابقات تیم‌های پاریس سن ژرمن و آرسنال که صعود خودشان را به دور بعد رقابت‌ها قطعی کردند برای مشخص کردن تیم اول گروه به مصاف حریفان خودشان می‌روند. پاریسی‌ها در خانه از لودوکورتس میزبانی می کنند و آرسنال هم در سوییس مهمان بازل است. دو تیم لودوکورتس و بازل هم برای قرار گرفتن در جایگاه سوم جدول در فکر پیروزی در بازی امشب هستند.

گروه B/بازی مرگ و زندگی برای ناپولی و بنفیکا

در گروه دوم رقابت ها هنوز تکلیف تیم های صعود کننده مشخص نشده‌است و سه تیم ناپولی، بنفیکا و بشیکتاش شانس صعود به دور بعد را دارند. در حساس‌ترین بازی این گروه تیم‌های اول و دوم جدول یعنی ناپولی و بنفیکا در پرتغال به مصاف هم می‌روند و برنده این بازی به طور حتم به عنوان تیم اول به دور بعد صعود میکند. تیم دیناموکیف اوکراین هم که دیگر شانسی برای صعود به دور بعد و لیگ اروپا ندارد در خانه از تیم بشیکتاش ترکیه میزبانی خواهد کرد. تیم بشکیتاش هم در صورت پیروزی در این بازی شانس بالایی برای صعود به جمع 16 تیم مرحله بعد دارد.

گروه C/خطر در کمین شاگردان گواردیولا

در گروه سوم مسابقات به جز بارسلونا که تکلیفش به عنوان تیم اول این گروه مشخص شده‌است تیم‌های دیگر در فکر پیروزی در بازی امشب و صعود به مرحله بعد هستند. بارسلونا در نیوکمپ میزبان مونشن گلادباخ است. دیگر بازی امشب را دو تیم منچسترسیتی و سلتیک در منچستر انجام می دهند. هم اکنون در جدول این گروه بارسلونا با 12 امتیاز، منچسترسیتی با 8 امتیاز و مونشن گلادباخ هم با 5 امتیاز در مکان‌های اول تا سوم قرار دارند و تیم سلتیک هم با 2 امتیاز در قعر جدول این گروه قرار دارد.

گروه D/نبرد اتلتیکو و بایرن حساس اما تشریفاتی

گروه چهارم بازی‌ها امشب شاهد یک نبرد تشریفاتی بین دو غول این گروه است. دو تیم بایرن مونیخ و اتلتیکومادرید امشب درحالی در مونیخ به مصاف هم می‌روند که مادریدی‌ها صعودشان را به عنوان تیم اول به دور بعد مسجل کردند و بایرن در صورت پیروزی در بازی امشب هم به عنوان تیم دوم به دور بعد صعود می کند. دیگر بازی این گروه را دو تیم روستوف و آیندهوون انجام می‌دهند. روستوف که با درخشش سردار آزمون مهاجم ایرانی خودش در مکان سوم جدول جای گرفت برای صعود به لیگ اروپا نیاز به یک مساوی در مقابل تیم هلندی دارد و آیندهوونی‌ها هم برای قرار گرفتن در مکان سوم این گروه چاره ای جز برد مقابل روستوف ندارند.