ابعاد تازه‌ای از کشتار دانشمندان‌ عراقی به دست موساد و سیا فاش شد

افكار نيوز:اطلاعات جديد به دست آمده از كشته شدن "محمد الازميرلي " دانشمند معروف علم شيمي در عراق نشان ميدهد كه وي در سال ۲۰۰۴ در يك پايگاه آمريكايي در بغداد كشته شده است، اين دانشمند عراقي در سال ۲۰۰۳ و آغاز حمله آمريكايي ها به عراق بازداشت شد.
نیروهای آمریکایی با این بهانه که وی یکی از نزدیکان " صدام حسین " رئیس جمهور مخلوع عراق به شمار می‌رود، وی را بازداشت کرده بودند.
الازمیرلی متخصص علم شیمی و از معروف‌ترین دانشمندان پلیمر در سطح جهان به شمار می رفت، وی یکی از ۲۰۰ نفری بود که در آغاز جنگ نام وی در لیست افراد نزدیک به صدام حسین قرار گرفت.
این استاد دانشگاه قبل از بازداشت شدن در ۲۶ آوریل ۲۰۰۳ در دانشگاه بغداد فعالیت می‌کرد، آمریکایی‌ها در زمان بازداشت وی تمام کتاب‌هایش را مصادره کرده و برگه‌ها و کامپیوترش را نیز ربوده و بعد کتابخانه را به آتش کشیدند. با پایان تحقیقات آمریکایی‌ها از این فرد، وی به سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی تحویل داده شد.
این دانشمند شیمی ۱۰ روز را در زندان ابوغریب زیر انواع شکنجه‌ها گذراند و بعد از آن به یکی از زندان‌های محرمانه وابسته به موساد در عراق منتقل شد تا از سوی صهیونیست‌ها نیز مورد بازجویی قرار گرفته شود.
در فوریه سال ۲۰۰۴ و بعد از یک ماه از کشته شدن وی، صلیب سرخ بین‌المللی خبر کشته شدن این دانشمند عراقی و مصری الاصل را به خانواده وی اطلاع داد.
بر اساس گزارش الدار العراقیه اطلاعات رسیده حاکی از این است که وی در زندان موساد در عراق و با ضربه به پشت سرش کشته شده است، بعد از کشته شدن، جنازه وی به ابوغریب منتقل شد تا جزئیات قتل وی همچنان مخفی بماند.
بر اساس این اطلاعات چهار دانشمند دیگر مصری متخصص در علم فیزیک در این مدت به دست صهیونیست‌ها در عراق کشته شده‌اند که پرونده آنها همچنان باز نشده است.
انتهای پیام / + +