ایران در عراق و سوریه خرابی به بار آورد!

ثامر سبهان، وزیر مشاور عربستان در امور خلیج فارس، مدعی شد: کشورهای عربی عضو شورای همکاری خلیج (فارس) از «خطر حضور ایران» در منطقه آگاه هستند و اعلام کرد هم اکنون وحدت و انسجام کشورهای عربی در بهترین مرحله خود است. 

 

 وی افزود: سفر دوره‌ای ملک سلمان به کشورهای امارات، قطر، بحرین و کویت، تعجب‌آور نیست و این سفر با هدف تحقق منافع ملت های خلیج (فارس) صورت گرفته است.

 

سفیر سابق عربستان در عراق گفت: در سایه چالش هایی که امروزه  با آن مواجه هستیم، روابط کشورهای عربی خلیج هم اکنون در بالاترین سطح از انجسام و وحدت است و منافع تمامی کشورها یکی است.

 

ثامر سبهان همچنین گفت: آنچه کشورهای شورای همکاری خلیج (فارس) را به هم پیوند می دهد، روابط سیاسی نیست، بلکه روابط خونی، سرنوشت و آینده واحد است. تهدیدهایی که با آن مواجه هستیم برای همه یکسان است و موفقیت و پیروزی هر کشوری، موفقیت تمام کشورها است.

 

 وی در اظهاراتی مضحک مدعی شد: ایران در عراق و سوریه خرابی به بار آورد و روابط بین فلسطینیان و لبنانی‌ها را تخریب کرد. کشورهای شورای همکاری خلیج (فارس) امروز کاملا متحد هستد و از خطرات ناشی از حضورایران آگاهند.

 

ثامر سبهان در ادامه ادعاهای بی‌پایه و اساس خود گفت: : «حضور ایران در هر کشوری، عامل تخریب و برهم زدن وحدت آن است. هدف ایران از حضورش در منطقه چنین مسائلی است، اما کشورهای خلیجی (خلیج همیشه فارس) با آگاهی از این خطرها با یکدیگر متحد و در یک جبهه مقابل آن ایستاده‌اند.»

 

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که حمایت عربستان سعودی و برخی همپیمانان عربش در منطقه از تروریست‌هایی که مردم سوریه و عراق را هدف حملات وحشیانه خود قرار می‌دهند، از کسی پوشیده نیست.