امضای تمدید تحریم‌ها قطعاً نقض برجام است

علی اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام و عضو هیئت نظارت بر برجام پیش از ظهر امروز(سه‌شنبه، 16 آذر) در نشستی خبری با موضوع کنفرانس امنیی تهران در پاسخ به سؤالی درباره واکنش اقدامات احتمالی به تصمیم امریکا در تحریم ایران گفت: این تصمیم در هیئت نظارت بر برجام گرفته می‌شود.

وی تاکید کرد: اعضای این هیئت اتفاق نظر دارند که اگر مصوبه تمدید تحریم‌ها از سوی رئیس‌جمهور آمریکا امضا شود، نقض برجام است و قطعاً جمهوری اسلامی ایران، پاسخ مقتضی، روشن و محکمی خواهد داد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود درباره اجلاس  اوپک گفت: اگر همکاری روسیه در موضوع نفت و کاهش 300هزار بشکه ای نبود معلوم نبود اجلاس اوپک به نتیجه برسد البته درخواست ایران برای این کار و دستور پوتین کارساز بوده است.

به گزارش تسنیم، کنفرانس امنیتی تهران 21 آذر با سخنرانی علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در سالن اجلاس سران برگزار می‌شود و قرار است در این اجلاس تحولات غرب آسیا مورد بررسی قرار بگیرد.

حدود 12 مرکز تحقیقات در این همایش همکاری دارند و متفکران، اندیشمندان، متخصصان در پنل‌های جداگانه در این اجلاس به اظهار نظر می‌پردازند.

مراسم اختتامیه این کنفرانس نیز با سخنرانی علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی برگزار می‌‌شود.