دستگیری یکی از خطرناک‌ترین یاران ابوبکر‌ بغدادی

 یک منبع نظامی از نیروهای لیبیایی "البنیان المرصوص" اعلام کرد که ترکی البنعلی یکی از خطرناک‌ترین یاران ابوبکر بغدادی که از سرکرده های بحرینیِ داعش است، در منطقه دریایی الجیزه در شهر سِرت دستگیر شد.

این منبع تاکید کرد که البنعلی، هنگام درگیری با نیروهای دولتی لیبی در یکی از منازل منطقه دریایی الجیزه، دستگیر شد. در این درگیری، یکی از سرکرده های عراقی داعش نیز کشته شد.

البنعلی در سال 2015 میلادی در بحرین، سلب تابعیت شد. او از ابتدای شکل گیری داعش، از بنیانگذاران این گروه تروریستی به شمار می رفت.

او به سبب سخنرانی های طایفه ای که در آن تکفیر و تنفر موج می زند، معروف است.

برخی منابع فتوای جایز بودن تجاوز به زنان ایزدی در عراق را به او نسبت داده‌اند.

البنعلی که 32 سال سن دارد، در سال 2015 میلادی در شهر سِرت در حال سخنرانی در مسجد الرباط دیده شد. او در مساجد این شهر افکار گروه تروریستی داعش را رواج می‌داد.

وی همواره بین شهرهای رقۀ سوریه و سرتِ لیبی در رفت و آمد بود و قرار بود پس از کشته شدن "ابومحمد العدنانی" در حلب، جانشین او شود.

این تروریست داعشی، در اوایل سال 2013، برای آتش افروزی در سوریه، به تردد میان بصره و رقه مشغول بود و مدتی نیز ریاست پلیس داعش موسوم به "الحسبه" را به عهده داشت و از مردم برای ابوبکر بغدادی بیعت می گرفت.

البنعلی، با وجود سن کم، از محبوبیت بسیاری میان تکفیری های داعش برخوردار است و علتِ این مساله، سخنرانی های آتشین او در تکفیر مسلمانان و ایده های مبتنی بر دیگر کشی است