شکایت هایی که علیه آقای صادقی وجود دارد، در چارچوب قانون رسیدگی می شود

حجت الاسلام محسنی اژه‌ای عصر امروز در نشست پرسش و پاسخی که به دعوت بسیج دانشجویی دانشگاه تهران و در دانشگاه ادبیات برگزار شد در پاسخ به این سوال که آیا محمود صادقی مصونیت قضایی دارد یا خیر گفت: آقای صادقی مطالبی را تحت عنوان سوال مطرح کردند. اولا برداشت ما این است که سوال کاملا یک نوع نسبت دادن خلاف به رییس قوه قضاییه است.

اژه ای افزود: علاوه بر این، یک تعداد از دانشجویان بورسیه از آقای صادقی در زمانی که هنوز نماینده نبود، شکایت کردند. آیا ایشان می تواند در خصوص شکایتی که در زمان نماینده نبودن وی انجام شده به اصل ۸۶ قانون اساسی یا ماده ۹ قانون نظارت بر رفتار نمایندگان استناد کند؟

وی اضافه کرد: اتفاقا چند ماه قبل دادستان تهران به هیئت رییسه شکایت را اعلام کرد و خواست که به آقای صادقی بگویند برای توضیح به دادسرا بیاید که هنوز همان هیئت جواب نداده است.

معاون اول قوه قضاییه گفت: در همین مورد اخیر که احضاریه رفته بود یک مقدار معطل کردند و وقتی دادستان تهران یقین حاصل کرد که آقای صادقی از ابلاغ دادسرا اطلاع دارد، حکم جلب صادر کرد.

وی درباره اصل ۸۶ قانون اساسی هم گفت: کسانی که در مجلس هستند در رای دادن و اظهار نظر کردن در راستای وظایف نمایندگی ازاد هستند. اگر یک نماینده در خیابان به کسی توهین کند، شامل این اصل می شود؟

اژه‌ای گفت: در سال ۸۱ نیز شورای نگهبان تفسیر کرده که منظور از اصل ۸۶، آزادی بیان در رای و نظارت است. بدیهی است شکایت هایی که علیه آقای صادقی وجود دارد، در چارچوب قانون رسیدگی می شود.