جوانان بالای 20 سال مراقب هپاتیت باشند
مصطفی قانعی رییس انستیتو پاستور ایران با تاکید بر اینکه برنامه واکسیناسیون هپاتیت B از بیست سال گذشته در ایران عملا اجرا شد، افزود: متاسفانه علی رغم وجود آمارهای قابل توجه مبتلایان به هپاتیت و هشدارهای مختلف اساتید علمی در این زمینه، متاسفانه هیچ یک از جوانان بالای بیست سال برخلاف تصورشان اصلا واکسن هپاتیت B را در نوزادی و یا دوران کودکی دریافت نکرده اند.
 
وی با بیان اینکه واکسن هپاتیت B به طور کامل و به اندازه کافی در کشور موجود است، تاکید کرد: این واکسن در اختیار سیستم واکسیناسیون کشوری قرار گرفته اما همه افرادی که موفق به دریافت این واکسن نشده اند می‌توانند در هر زمان و به صورت مستقل برای دریافت و تزریق آن به شعبه های مختلف انستیتو پاستور مراجعه کرده و با پرداخت هزینه ای بسیار ناچیز از این واکسن حیاتی بهره‌مند شوند. 
 
رییس انستیتو پاستور ایران با اشاره به آمادگی این مجموعه برای عقد قرارداد با تمام کلینیک ها، مراکز پزشکی، اورگان‌های نظامی و ادارات، ادامه داد: پاستور می‌تواند به منظور واکسیناسیون همه پرسنل و یا شاغلان این نهادها و اورگان‌ها و حتی رسانه ملی، واکسن مورد نیاز آنها را تامین کند. کل مبلغ پرداختی بابت تزریق واکسن برای هر فرد 11 هزار تومان است.
 
قانعی اظهار داشت: واکسن هپاتیت B باید در سه نوبت مختلف تزریق شود و با توجه به قرارگیری بیشتر جوانان بالای بیست سال در سن ازدواج، تزریق این واکسن به منظور حفظ ایمنی در برابر ابتلا به این بیماری ضروری است؛ زیرا در حال حاضر آزمایش‌های پیش از ازدواج معطوف به آزمایش تالاسمی، اعتیاد و نظایر آن است در حالی که هپاتیت B در این لیست قرار ندارد و تشخیص آن با وقفه اتفاق می افتد.