احکام کلاهبرداری ۱۰ میلیارد تومانی در کرج به‌زودی اعلام می‌شود

صادق حسنوند، رئیس شعبه ۱۱۲ دادگاه کیفری ۲ شهرستان کرج با اشاره به رسیدگی به پرونده ۱۰ میلیارد تومانی در این شعبه گفت: این پرونده از سال ۱۳۹۲ گشوده شده و آخرین دفاعیات از متهمان هفته قبل( ۷ آذر) اخذ و حکم مربوطه تا پایان آذرماه صادر خواهد ‌شد.

وی افزود: متهمان سه نفر هستند که متهم ردیف اول «رضا-الف» با اتهامات جعل احکام قضایی، جعل اسناد، کلاهبرداری و استفاده از سند مجعول؛ متهم ردیف دوم «مهدی- ح» که وکیل نیز بوده با اتهامات تحصیل مال نامشروع، معاونت در کلاهبرداری و پرداخت رشوه به مقام قضایی؛ متهم ردیف سوم «علی اکبر- ع» با اتهامات مشارکت در کلاهبرداری، جعل اسناد و استفاده از سند مجعول روبه‌رو هستند.

رئیس شعبه ۱۱۲ دادگاه کیفری ۲ کرج درباره نحوه بازداشت متهمان توضیح داد: این افراد در سال ۹۲ توسط اداره کل اطلاعات غرب استان تهران شناسایی و پس از فراخوان داده شد در تهران، ملارد و کرج تعداد ۶۰ نفر اقدام به طرح شکایت کردند که تاکنون رضایت ۳۰ نفر از شاکیان توسط متهمان جلب شده است.

وی با بیان اینکه این پرونده متشکل از ۸ جلد و ۳هزار برگ سند است از تعلیق برخی مقامات رسمی دخیل در این پرونده که در جرایم ارتکابی نقش داشتند خبر داده و اظهار داشت: پرونده افراد مذکور در دادسرای کارکنان دولت در حال رسیدگی است.