دولت دغدغه‌های اقتصادی دانشجویان را کاهش می‌دهد‌

محمدرضا خباز بعدازظهر همزمان با 16 آذر و روز دانشجو در جمع دانشجویان دانشگاه آزاد سمنان اظهار داشت: دولت همه همت خود را برای رفع مشکلات جوانان به کار می‌گیرد.

وی از اشتغال به عنوان مشکل جوانان و دانشجویان نام برد و افزود: تشکیل زندگی مشترک از مهمترین دغدغه‌های جوانان و خصوصا دانشجویان است و دولت نیز رفع این مشکل را اولویت کاری خود دانسته و در راستای رفع اساسی آن می‌کوشد.

استاندار سمنان تولید علم و کسب دانش را مهمترین رسالت دانشجویان ارزیابی کرد و گفت: دانشجو به عنوان قشر فرهیخته جامعه باید با رصد مشکلات کشور و در طرح آن در سطح ملی، برای رفع آنها به مسئولان کمک کند.

وی با بیان اینکه دانشجویان باید مشکلات مردم را در فضایی آرام مطرح کند گفت: دانشجو باید معضلات اجتماعی و فرهنگی را رصد کند و ضمن ارائه راهکارهای اجرایی آن را در فضایی عاری از تنش مطرح کند.

خباز با اذعان به اینکه فضای علمی دانشگاه نباید به طرح مسائل تناقض آمیز و سیاست زده آلوده شود تصریح کرد: احزاب و جریان‌های سیاسی نباید با برهم زدن فضای علمی دانشگاه به دنبال منافع گروهی خود باشند.

این مقام ارشد اجرایی آزادی اندیشه و تفکر را لازمه رشد و توسعه دانست و گفت: این آزادی حق طبیعی دانشجو است و جریان‌های سیاسی نباید به بهانه‌‌های گوناگون این حق را از دانشجویان بگیرند.

وی با بیان اینکه دانشگاه‌های سمنان مشکلی در برپایی نشست‌های سیاسی و دانشجویی ندارند، گفت: استان سمنان یکی از امن‌ترین استان‌های ایران است. ضمن اینکه مسئولان استان امنیت کامل برای برپایی این نشست‌ها را نیز تامین خواهند کرد.