سریال حضرت موسی(ع) براساس آیات قرآن ساخته می شود

عوامل سریال حضرت موسی (ع) به کارگردانی جمال شورجه ظهر امروز با حضرات آیات مکارم شیرازی و نوری همدانی باحضور در بیت مراجع با ایشان دیدار وگفتگو کردند.

 

دیدار عوامل سریال حضرت موسی(ع)با حضرات آیات مکارم شیرازی و علوی گرگانی

 

در این دیدار آیت الله مکارم شیرازی با بیان این که سینما و تلویزیون ابزاری است آثار خوب و هم سوء می تواند داشته باشد گفت: داستان های قرآنی چون زندگی حضرت موسی بن عمران زوایای متعدد و مختلفی دارد که از قبل تولد تا پایان زندگی ایشان  را میتوان در ابعاد و زوایای گوناگون به نمایش در اورد که هرکدام نیز می تواند پیام های خاص و متفاوت را به همراه داشته باشد و این سرمایه خوبی برای ما شیعیان و مذهبی هاست که مردم را در کنار قرآن به صلاح و خیر دعوت کنیم.

وی با توجه به حساسیت های فیلم حضرت موسی (ع) گفت: یهود نباید فکر کند شیعیان با آنها در ستیزند که این باعث برنامه های یهود ستیزانه و حقوق بشر علیه ایران بشود که لازمه ی ظرافت و دقت خاصی است.  

وی در پایان یادآور شد: داستان موسی بن عمران باید از طریق شگفتی ها و جاذبه هایی برای مخاطبان به  معرض نمایش درآید تا خستگی را برای آنها بوجود نیاورد و آنها با دقت کامل فیلم را مشاهده کنند .  

 

همچنین ایت الله علوی گرگانی در دیدار با عوامل سریال موسی گفت: مسائل وابسته به اهل بیت ، شجره طیبه است که به مرور زمان از بین نخواهد رفت و همیشه تازه به نظر می رسد .

داستانهای قرآنی هیچوقت به مرور زمان قدیمی نمی شود و همیشه تازه است و فرسودگی ندارد.

 

دیدار عوامل سریال حضرت موسی(ع)با حضرات آیات مکارم شیرازی و علوی گرگانی

 

 

در پایان هر دو دیدار جمال شورجه کارگردان سریال موسی به نمایندگی از تمام اعضا دو جلد کتاب که داستان های 52 قسمت از این سریال نوشته شده است را تقدیم و از علما درخواست کردند با مشاوران و افراد زبده هماهنگی و در صورت وجود اشکال، رفع و آنها را برای مرحله تولید خدمت عوامل ارسال نمایند.

 جمال شورجه کارگردان، سید احمد میراعلایی تهیه کننده، براهیمی فیلمنامه نویس، خیری مسئول عوامل تهیه و  تولید، سحرخیز مشاوره و تولید و  بصیر سلحشور فرزند فرج الله سلحشور  حضور داشتند. 

سریال حضرت موسی به کارگردانی فرج الله سلحشور کلید خورد، بعد از مرگ وی جمال شورجه کارگردانی این اثر را برعهده گرفته است.