قطار بروجرد روی ریل وعده ها حرکت می کند

ارش بازتاب بروجرد سالهاست راه آهن بروجرد یکی از مطالبات اصلی مردم این شهرستان است، بیش از یک دهه است که صحبت از راه آهن و قطار در بروجرد توسط مسئولان گفته می شود اما هنوز هم خبری از ریل و قطار در این شهر نیست.

 

شاید بتوان گفت قطار در بروجرد روی ریل های وعده های رنگارنگ مسئولان حرکت می کند و موضوعی شده که برخی از مسئولان خصوصا در ایام انتخابات از راه اندازی آن در آینده ای نزدیک خبر می دهند و بعد از مدتی همه چیز به سر جای خود بر می گردد که نه از قطار خبری است و نه از راه آهن.

 

تا کنون چندین بار عملیات اجرایی راه آهن بروجرد با حضور جمعی از مسئولین کلنگ زنی شده اما آنقدر این موضوع تکراری است که شنیدن صدای سوت قطار در این شهر فراموش شد.

Image result for ‫رویای راه اهن‬‎

اما هر بار مسئولان در مصاحبه های خود با خبرنگاران از پیگیری این موضوع صحبت می کنند و هر چه زمان بیشتر می گذرد فراموشی قطار در بروجرد بیشتر می شود و این پروژه هم مانند برخی از پروژه ها فقط وعده بوده است.

 

قرار بود با احداث راه آهن در بروجرد، مسیر حرکت جنوب به غرب کاهش یابد که تا کنون محقق نشده و این که این برنامه ظرف چند سال آینده انجام شود، کسی نمی داند.

 

انگار دیگر رغبتی برای شنیدن خبری از راه آهن، قطار و ریل در بروجرد وجود ندارد و این پروژه هم به سرنوشت پروژه هایی دچار شد که دستخوش تبلیغات و وعده ها قرار گرفته اند و این سوال در ذهن شهروندان نقش بسته که این مطالبه مردم به سرانجام خواهد رسید یا خیر.

Image result for ‫راه اهن‬‎

حالا رویای ریل گذاری و راه آهن در بروجرد آرام آرام فراموش می شود.

 

در ادامه "عباس گودرزی" نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی گفت: وقتی پروژه ای در جدول شماره20 بودجه قرار بگیرد به معنای این است که ردیف اعتباری به آن اختصاص داده نمی شود و مصوبه ای هم ندارد.

Image result for ‫عباس گودرزی بروجرد‬‎

وی اضافه کرد: قرار گرفتن پروژه ها در این جدول به این منظور است که فقط در دفترچه ذکر شوند و سال قبل هم پروژه راه آهن بروجرد در همین جدول قرار گرفت و  پروژه راه آهن بروجرد بعد از این همه وعده های طولانی از سوی مسئولان به مردم که یکی از مطالبات مهم مردم است و ذکر آن در جدول شماره 20 سودی برای مردم ندارد.

 

به گفته وی با توجه به قرارگرفتن این پروژه در جدول از 10 ها نفر از نمایندگان مجلس امضا جمع آوری شد تا پیگیری موضوع از طریق ماده 236 آیین نامه داخلی مجلس مبنی بر اعتراض به تبعیض و ظلم در توزیع ناعادلانه اعتبارات ملی در حوزه پروژه های ریلی اعلام شود.

 

گودرزی اظهار داشت: این اقدامات برای پروژه راه آهن بروجرد به معنای هیچ و سر کار گذاشتن است.

 

وی اضافه کرد: همچنین در بخش اعتبارات برای فرودگاه بروجرد سال گذشته 200 میلیون و امسال 120 میلیون در نظر گرفته شده که باید سوال کرد آیا با این میزان اعتبار می شود فرودگاه احداث کرد؟

 

به گفته وی امسال برای سد آبسرده بروجرد مبلغ سه میلیارد تومان در نظر گرفته و این به معنای هیچ است و این میزان اعتبار برای پروژه های بروجرد جشن ندارد و غصه دارد.

 

به گزارش بازتاب بروجرد به نظر می رسد پروژه راه آهن بروجرد فقط موضوعی برای وعده های پی در پی مسئولان است که تا کنون این رویا به واقعیت تبدیل نشده است.