نامه رئیس FBI به کنگره باعث شکست کلینتون شد

یک تحلیلگر آماری آمریکایی می‌گوید که اگر انتخابات آمریکا یک روز قبل از انتشار نامه رئیس پلیس فدرال به کنگره برگزار می‌شد کلینتون برنده انتخابات بود.

 

«نیت سیلور» تحلیلگر آماری معروف آمریکایی می‌گوید که اگر نامه جیمز کومی رئیس سازمان پلیس فدرال آمریکا به کنگره در ارتباط با بررسی پرونده ایملیهای هیلاری کلینتون ارسال نمی‌شد و چنین اتفاقی رخ نمی‌داد کلینتون احتمالا پیروز انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بود. 

این تحلیلگر در زمینه تاثیر نامه جیمز کومی به کنگره می‌گوید، نامه FBI به کنگره تاثیر زیادی در انتخابات داشت. سخت است که بگوییم شکست کلینتون با ویکی لیکس یا روسیه مرتبط بود.

وی افزود: تحلیلهای آماری ما نشان می‌دهد که رای دهندگان مردد در چندین ایالت خاکستری(مردد) از جمله در میشیگان، ویسکانسین و پنسیلوانیا بعد از انتشار این نامه تصمیم گرفتند به کلینتون رای ندهند. 

سیلور اضافه کرد؛ شواهد بیشتری نیز وجود دارد که نشان می‌دهد، رای آمریکاییها در این ایالتها بعد از این اتفاق علیه هیلاری کلینتون شکست و به اندازه کافی هزینه برای وی تراشید. 

وی تاکید کرد؛ بگذارید رُک بگویم، اگر انتخابات روز 27 اکتبر(یک روز قبل از انتشار نامه کومی) برگزار می‌شد قطعا پیروز انتخابات هیلاری کلینتون بود.

رئیس پلیس فدرال آمریکا روز 28 اکتبر و تنها 10 روز مانده به روز رای گیری در انتخابات آمریکا، طی نامه ای به نمایندگان کنکره از کشف شواهد و مدارک جدیدی در ارتباط با رسوایی ایمیلهای هیلاری کلینتون خبر داد و خواستار به جریان افتادن دوباره این پرونده شد.

وی در نامه خود اعلام کرده بود در رابطه با یک مساله، اف بی آی از وجود ایمیل هایی خبر یافته است که به نظر می رسد برای تحقیقات مفید باشند.

کلینتون متهم بود که در دوران صدارت بر وزارت خارجه آمریکا با بی احتیاطی کامل از سرور و ایمیلهای شخصی برای ارتباطات دیپلماتیک خود استفاده کرده است.

سیلور در انتخابات ریاست جمهوری سال 2008 نتیجه 49 ایالت از 50 ایالت را پیش بینی کرده بود. وی در سال 2009 از سوی مجله تایم یکی از 100 چهره با نفوذ جهان لقب گرفته بود.