روایت نتانیاهو از اختلافش با اوباما بر سر ایران

پایگاه اینترنتی شبکه تلویزیونی سی بی اس نیوز درباره مصاحبه این شبکه تلویزیونی با  بنیامین نتانیاهو نوشت: نتانیاهو با اعتقاد به اینکه دونالد ترامپ می تواند کمک کننده باشد، قصد دارد توافق با ایران را خراب کند.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در مصاحبه با برنامه "شصت دقیقه" در شبکه سی بی اس نیوز آمریکا گفت: می خواهد توافقنامه هسته ای ایران را به عقب برگرداند.

تیم خبری تلویزیونی سی بی اس نیوز در باره این مصاحبه نوشت: ما در سفر اخیر خود به اورشلیم (قدس اشغالی) با کمال تعجب، بنیامین نتانیاهو را یک فرد خوش بین دیدیم . نتانیاهو  در تاریخ اسرائیل بیشترین سابقه تصدی سمت نخست وزیری را دارد. هشت سال گذشته دوره سخت و دشواری بین اسرائیل و آمریکا بود و این دشواری در روابط، به علت موضوع توافقنامه هسته ای ایران و توسعه شهرک های یهودی نشین در کرانه باختری اشغالی بود. بخشی از خوش بینی بنیامین نتانیاهو مربوط به انتخابات آمریکا می شود.

بنیامین نتانیاهو گفت: من دونالد ترامپ را می شناسم، من او را خوب می شناسم. به نظر من ، نگرش او و حمایت او از اسرائیل روشن و مشخص است. وی درباره کشور یهودی و مردم یهودی احساس گرمی دارد. جای هیچ سئوالی در این باره وجود ندارد.

لزلی استال خبرنگار سی بی اس نیوز از نتانیاهو پرسید: با آمدن ترامپ، آیا شما فکر می کنید که اسرائیل دیگر با آمریکا دچار اختلاف نخواهد بود، آن گونه که در دولت اوباما بودید؟

و نتانیاهو در پاسخ گفت: ما اختلاف نظرهایی داشتیم، من با رئیس جمهور اوباما اختلاف نظرهایی داشتم که مشهورترین آن ایران بود.