آغاز نگارش کتاب محافظ حلقه اول امام(ره)

حسین شرفخانلو از آغاز نگارش کتابی با محوریت یکی از شهدای دفاع مقدس خبر داد و گفت: کتاب «شهید مصطفی حامد پیشقدم» که آخرین فرمانده شهید گردان امام حسین(ع) لشکر عاشورا است را در دست نوشتن دارم و پس از اتمام نگارش انتشارات روایت فتح آن را منتشر خواهد کرد.

وی افزود: کار تحقیق این کتاب را از طریق برادران، خواهر و دوستان شهید انجام داده‌ام و به اتمام رسیده است. کار نگارش کتاب را هنوز شروع نکرده‌ام ولی برای تحقیق آن حدود شش ماه زمان صرف کرده‌ام. برای این کتاب از آرشیو سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و صدا و سما استفاده کرده‌ام.

این نویسنده دفاع مقدس گفت: سبک نوشتاری این کتاب قرار بود به صورت کتاب‌های «از چشم‌ها» باشد ولی در همفکری با ناشر و دیگران به این نتیجه رسیدیم که دانای کل زندگی شهید را روایت کند. از این حیث این کتاب در رده سرداران منتشر خواهد شد.

او با اشاره به ویژگی‌های این شهید گفت: نحوه شهادت شهید پیشقدم شبیه به سیدالشهدا است که در کربلای 5 در شلمچه سر از تنش جدا شده و به شهادت رسیده است. همچنین شهید دوره‌ای در تهران به عنوان محافظ حلقه اول امام خمینی(ره) بودند.

شرفخانلو گفت: حدود 30 ساعت برای این کتاب مصاحبه دارم که در کنار اسناد موجود، از آن استفاده خواهم کرد. در مورد شهید پیشقدم پیش از این کتابی به صورت مجزا منتشر نشده است.