آخرین خبر از طرح لغو ویزای ارمنستان

جمعه 22 آذر بود که سفارت کشورمان در ارمنستان در اطلاعیه ای اعلام کرد: "با توجه به اجرایی شدن یادداشت تفاهم لغو روادید مورخ 16 مرداد 1395 میان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ارمنستان از این پس اتباع دو کشور جهت ورود به کشور مقابل نیاز به ویزا نخواهند داشت."

 

بر اساس توافق ایران و ارمنستان شهروندان دو کشور این امکان را در دو ماه گذشته پیدا کردند که تا 90 روز بدون ویزا در کشور مقصد اقامت داشته باشند.

 

در همین زمینه رمضانعلی سبحانی فر رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و ارمنستان ضمن تایید خبر فوق الذکر، اظهار کرد: قرار است طی روزهای آتی با سفیر ارمنستان در ایران دیدار داشته باشیم تا هماهنگی های بیشتر را در راستای لغو روادید و ویزا میان ایران و ارمنستان انجام دهیم.

 

رئیس گروه دوستی ایران و ارمنستان خاطر نشان کرد: بدون شک لغو ویزا بین ایران و ارمنستان در جهت گسترش روابط میان این دو کشور به خصوص در بحث صادرات و افزایش تبادلات تجاری تاثیر به سزایی خواهد داشت.

 

سبحانی فر تاکید کرد: همچنین با توجه به گسترش روابط میان ایران و روسیه در زمینه لغو روادید و ویزا گروه دوستی پارلمانی روسیه به ایران سفر کرده است تا بتوانیم در راستای گسترش روابط دو کشور به خصوص در زمینه اقتصادی اقدامات موثری را انجام دهیم.

 

وی در پایان تاکید کرد: بدون شک لغو روادید و ویزا میان ایران و کشورهای منطقه در جهت افزایش فعالیتهای اقتصادی کشورمان با همسایگان خود تاثیر به سزایی خواهد داشت.