اسماعیل حسن زاده در گفتگو با سایت رسمی فدراسیون در مورد مسایل مختلف مربوط به این کمیته توضیحاتی ارائه کرد. وی در پاسخ به سوال در مورد آرای صادره در لیگ های پایین تر از لیگ برتر گفت: راجع به مسابقات دسته سوم در حال حاضر در لیگ های پایین تر ناظران و مقامات رسمی مسابقات به صورت کامل و با جزئیات گزارشات مربوطه را ارائه می کنند.کمیته انضباطی در روزهای اخیر احکام لیگ های دسته سه، دو و یک را با دقت و در اسرع وقت صادر کرده و برخی از مسئولین تیم ها از اینکه مسابقات لیگ های پایین تر دیده نمی شوند نگران نباشند، چرا که این کمیته همه موارد را به صورت کامل رصد کرده و رای مقتضی را صادر خواهد کرد.

حسن زاده در ادامه در مورد بخش دوم رای انضباطی دیدار استقلال تهران و صبای قم گفت: بخش دوم رای دیدار صبای قم و استقلال تهران که مربوط به مربیان این تیم و محمد خرمگاه و ساکت الهامی است انجام شده و زمان رسیدگی برای این پرونده مشخص شده و به صورت قانونی و در روز مشخص شده به این موضوع رسیدگی خواهد شد.

رئیس کمیته انضباطی در مورد رای دیدار استقلال و تراکتورسازی گفت: در این دیدار حوادثی رخ داد که بخش اول آن مربوط به اتفاقات دیدار مانند پرتاب اشیا و اهانت به تیم مقابل بود که رای آن صادر شده و بخش دوم مربوط به برخی الفاظی بود که در مقاطعی تماشاگران به کار برده اند که به صورت محرمانه گزارش شده که نیاز به بررسی بیشتر و جلب نظر مقامات انتظامی هم لازم است.

وی در ادامه تاکید کرد: اینکه این بخش حاوی چه مطالبی است را بررسی می کنیم. به طور کلی ما معمولا مسایل و تخلفات معمول را بررسی و در اسرع وقت رای خواهیم داد و اگر پرونده ای مانند استقلال و صبا وجود داشته باشد که نیاز به تحقیق بیشتر باشد در فرصت مناسب انجام می شود. به طور کلی امیدواریم مقامات باشگاه در مورد مسایل اخلاقی، ملی و مذهبی دقت نظر بیشتری داشته و  قوانین و مقررات را به هواداران اعلام و آن را رعایت کنند و مسلما کمیته انضباطی مطابق قانون همه موارد را بررسی خواهد کرد.

حسن زاده در پایان در مورد آخرین تصمیمات فدراسیون در مورد تیم های بدهکار افزود: همانطور که قبلا نیز گفتیم چنانچه در تعطیلات نیم فصل برخی از تیم ها قصد انجام نقل و انتقالات را داشته باشند به صراحت اعلام می کنیم که باشگاه های بدهکار می بایست به فکر تسویه حسابهای خود پیش از عقد قرارداد جدید باشند.