واکنش سخنگوی وزارت امور خارجه به تایید حکم حبس طولانی دبیرکل جمعیت الوفاق بحرین

بهرام قاسمی در واکنش به تایید حکم حبس طولانی «شیخ علی سلمان» دبیرکل جمعیت الوفاق بحرین ضمن ابراز نگرانی اظهار داشت: برخوردهای ناعادلانه، خشن و امنیتی با رهبران مسالمت جو و میانه رو بحرینی نه تنها معضلات عدیده آن کشور را حل نخواهد کرد، چه بسا موجب یأس و ناامیدی علاقه مندان، معتقدان و طرفداران مشی و روش های مسالمت جویانه خواهد شد.
سخنگوی وزارت امور خارجه به مقام های بحرینی خاطرنشان ساخت: اعطای پایگاه نظامی به کشورهای فرامنطقه ای، فراخوان و پذیرش نیروهای نظامی خارجی و پرداخت هزینه آنان از بودجه مردم آن کشور متضمن امنیت و راهکاری مناسب برای حکومت بحرین نخواهد بود.
قاسمی گفت: تاریخ جهان و به خصوص منطقه از گذشته تا حال بخوبی گویای آن واقعیت روشن است که تنها اتکاء بر قدرت مردم، آشتی و وفاق ملی است که می تواند بهترین ضامن امنیت کشورها و دولتها برای استمرار حیات خود باشد.
به گزارش ایرنا، دادگاه رژیم آل خلیفه در جلسه امروز -دوشنبه- خود حکم زندان «شیخ علی سلمان» دبیر کل جمعیت الوفاق بزرگترین تشکل سیاسی بحرین را 9 سال اعلام کرد.
شیخ علی سلمان در ماه جولای (تیر/مرداد) 2015 به چهار سال حبس به اتهام تحریک افکار عمومی محکوم شد، اما دادگاه تجدید نظر در ماه می (اردیبهشت/خرداد) همان سال مدت حبس وی را به بیش از دو برابر حکم اولیه یعنی 9 سال افزایش داد.