ترزا می بر تعهد انگلیس به بیانیه بالفور تاکید کرد

نخست وزیر انگلیس در این نشست از نقشی که لندن در خصوص ایجاد و تاسیس رژیم صهیونیستی ایفا کرد، دفاع کرد.
وی در همین حال با جنبش بین المللی تحریم رژیم صهیونیستی هم به شدت مخالفت کرد و گفت: جنبش بایکوت، عدم سرمایه‌گذاری و تحریم اسرائیل، کار نادرست و غیرقابل قبولی است و این حزب ( محافظه کار) و این دولت ( انگلیس)، با آنهایی که به آن میپیوندند، هیچ تعاملی ندارد.
پیش از این دیوید کامرون نخست وزیر پیشین انگلیس به سردمداران رژیم صهیونیستی وعده داده بود که یکصدمین سالگرد بیانیه بالفور را در لندن جشن خواهد گرفت. 
بیانیه بالفور (Balfour Declaration)، نامه‌ای بود که در سال 1917 توسط «آرتور جیمز بالفور»، وزیر خارجه وقت خطاب به «والتر روتشیلد»، سیاستمدار یهودی‌تبار و عضو مجلس عوام انگلیس نوشته شد.
در این نامه وزیر خارجه انگلیس بر «موضع مثبت» دولت برای «ایجاد خانه ملی برای یهودیان در سرزمین فلسطین» خبر داد. بسیاری بیانیه بالفور را سرآغاز تلاش برای تاسیس رژیم صهیونیستی می دانند.
دوستان اسرائیل از حزب محافظه‌کار (CFI)، یک گروه طرفدار رژیم صهیونیستی در انگلیس از جمله در مجلس عوام این کشور بشمار می آید.
تشکل 'دوستان محافظه کار اسراییل '، از لابی های بسیار قوی رژیم صهیونیستی در انگلیس شمرده می شود که هدف از تشکیل آن حمایت از این رژیم و گسترش روابط لندن و تل آویو بیان شده است.
براساس گزارش 'سی اف آی ' بیش از 2 هزار نفر عضو این لابی صهیونیستی که در تمام سطوح حزب محافظه کار انگلیس دارای نفوذ هستند، می باشند.