روزانه چند کودک در خراسان‌رضوی "رها" می‌شوند؟

حمیدرضا پوریوسف اظهار داشت: کودکانی که بی‌سرپرست بوده و یا یدسرپرست هستند معمولا بین سن یک روز تا 15 سال دارند و  روزانه در خراسان‌رضوی متوسط 3 کودک دچار مشکلات ناشی از بدسرپرستی و یا بی سرپرستی شده و به بهزیستی مراجعه می‌کنند.

وی بیان کرد: نخستین اقدامی که در این زمینه انجام می‌شود ایجاد امنیت ابتدایی به‌لحاظ جسمی و روانی برای کودکان است به این ترتیب که آن‌ها را به مکانی امن انتقال داده و برای‌شان وضعیت نسبتاً مناسب و پایداری ایجاد  می‌شود.

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: پس از این مرحله، خانواده‌های کودکان شناسایی شده و  اگر قابلیت نگهداری آن‌ها را داشته باشند، به خانواده بازگردانده می‌شوند و اگر توان نداشته باشند به خانواده‌های بستگان آن‌ها سپرده می‌شوند.

پوریوسف ادامه داد: در غیر اینصورت کودکان به خانواده‌های دیگر به‌عنوان فرزندخواندگی و یا امین موقت سپرده می‌شوند و در صورتی‌که هیچ کدام از این راه‌ها عملیاتی نشود به مراکز نگهداری شبه خانواده بهزیستی سپرده شده و هم‌اکنون 1885 کودک در 96 مرکز در خراسان رضوی نگه‌داری می‌شوند.

وی بیان کرد: در 6 ماهه ابتدایی امسال 109 کودک به فرزندخواندگی سپرده شده و 385 کودک نیز به خانواده و یا بستگان سپرده شده‌اند.