کاخ‌سفید: از تحقیقات درباره نقش روسیه در انتخاب شدن ترامپ حمایت می‌کنیم

"جاش ارنست" سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد که دولت از تحقیقات درباره نقش روسیه در انتخاب شدن "دونالد ترامپ" به عنوان رئیس جمهور جدید آمریکا حمایت می‌کند.

لیندسی گراهام و جان مک کین دو سناتور مهم جمهوریخواه هستند که به کمپین درخواستها برای شروع تحقیقات درباره نقش روسیه در انتخابات آمریکا پیوستند. این اقدام پس از آن صورت گرفت که پرسشها درباره انتخاب جدید دونالد ترامپ به عنوان وزیر خارجه آمریکا افزایش یافته است. رکس تیلرسون که یکی از مدیران برجسته نفتی به شمار می‌رود دارای روابط نزدیکی با روسیه است و همین موضوع نگرانی شدید مقامات این کشور را به همراه داشته است.

در جلسه هفته گذشته کنگره قانونگذاران نامه‌ای محرمانه از همکاران خود در سنا در اختیار داشتند که شامل یک گزارش محرمانه از سازمان سیا درباره نقش روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری 2016 بود.

به دنبال حضور یکی از مقامات اف بی آی  در این جلسه  دموکراتها و جمهوریخواهان به دنبال پاسخ این سوال بودند که آیا به اف بی آی نیز با نظر سازمان سیا مبنی بر قصد روسیه برای کمک به جمهوریخواهان و پیروزی ترامپ بر کلینتون در انتخابات موافق است یا خیر.

در جلسه کمیته اطلاعاتی سنا نظر سیا درباره نقش روسیه در انتخابات کاملا مشخص و واضح بود اما در مقابل و به اعتقاد افراد حاضر در جلسه واکنش اف بی آی به این موضوع مبهم بود.

این اختلاف نظر باعث شده تا مقامات اجرایی آمریکا برای نتیجه‌گیری درباره چگونگی واکنش به انگیزه‌های کرملین در هک کردن ایمیلهای حزب دموکرات قادر به تصمیم‌گیری مناسبی نباشند.