دستور رهبری برای آبادانی سیستان و بلوچستان

رئیس مجلس شورای اسلامی با یادآوری جلساتی که با مقام معظم رهبری داشته‌اند، گفت: در یکی از جلسات اخیر مقام معظم رهبری نسبت به آبادانی استان سیستان و بلوچستان سفارش ویژه کردند و دستور دادند از صندوق توسعه ملی 500 میلیون دلار به این استان تخصیص یابد.

علی لاریجانی با حضور در رزمایش تخصصی و فوق تخصصی افتتاح 12 بیمارستان صحرایی نیروی زمینی سپاه در زاهدان افزود: ایام فرخنده‌ و با سعادتی است که مجددا در خدمت شما هستم و از آنجایی که به نوعی هم ولایتی شما محسوب می‌شوم از طرح مشکلات استان سیستان و بلوچستان توسط نمایندگانش استقبال بسیاری می‌کنم زیرا محرومیت زدایی تاثیر بسیاری در سرنوشت ملت دارد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پایه‌های ایران در سیستان و بلوچستان قرار دارد، گفت: باید تلاش کنیم این استان آباد شود.

وی ادامه داد: مسئولان بخش های مختلف استان، استاندار، مدیرکل و سایر بخش ها تلاش می‌کنند مشکلات مردم استان را حل کرده زیرا این وظیفه انسانی مسلمانان است تا اعمال خود را روزانه محاسبه کرده و در این صورت در طریق پیامبر حرکت می‌کنند در واقع پیروان صادق پیامبر باید جلوه‌هایی از رحمت را در زندگی خود تسری دهند، این ایام نیز موجب خواهد شد درک بهتری از سلوک پیامبر داشته باشیم.

لاریجانی در توضیح افتتاح دوازده بیمارستان صحرایی یادآور شد: در گذشته نیز به همراه فرمانده نیروی زمینی سپاه در مناطق دیگر حضور یافتیم و مشخص بود که سپاه با علاقه در راستای رفع محرومیت تلاش می‌کند.

وی اضافه کرد: مسیر سختی طی شده هرچند وظیفه اصلی سپاه تامین امنیت به خصوص در مقابل دشمن خارجی است اما روحیه انقلابی و مجاهدانه سپاه سبب شده تا این شرایط را برای مردم فراهم کند.

لاریجانی افزود: حدود 2 سال پیش نیز که با فرماندهان نیروی زمینی به مناطق جنوبی رفته بودیم اعلام کردند اگر کمک شود زمینه ایجاد بیمارستان ارزان قیمت ثابت را در کشور فراهم می‌کنیم لذا این موضوع را به وزیر بهداشت و درمان نیز ابلاغ کردیم زیرا این ظرفیت در سپاه وجود دارد، مجلس نیز آماده کمک در بخش‌های مختلف سرمایه‌گذاری است.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه مشکلات، محرومیت سیستان و بلوچستان را یادآور شد و گفت: حرکت در مسیر آبادانی این استان باید شتاب گیرد هرچند در سال‌های اخیر پروژه‌های مهمی از سوی دولت و استاندار دنبال شده که مهم‌ترین آن‌ها پروژه‌ گازرسانی و پروژه راه آهن از چابهار به سمت شمال ایران است، علیرغم سختی بسیار، اجرای پروژه‌های مذکور با همت مسئولان پیگیری شده چرا که در آبادانی سیستان و بلوچستان تاثیر خوبی خواهد داشت.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در برنامه ششم توسعه مقرر کردیم که 3 درصد از کل درآمد نفتی غیر از موارد بحرانی برای چند استان که از محرومیت رنج می‌برند هزینه شود لذا امید است با تحقق این منابع به سیستان و بلوچستان هم کمک شود.

وی با یادآوری جلساتی که با مقام معظم رهبری داشته‌اند، گفت: در یکی از جلسات اخیر مقام معظم رهبری نسبت به آبادانی استان سیستان و بلوچستان سفارش ویژه کردند و دستور دادند از صندوق توسعه ملی 500 میلیون دلار به این استان تخصیص یابد بنابراین با تلاش‌هایی که در بخش‌های دیگر کشور صورت گرفته و تحولاتی که در چابهار و مکران انجام شده موجبات آبادانی در آینده را فراهم می‌کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در برنامه ششم توسعه تاکید بیشتری به عمران و آبادانی استان سیستان و بلوچستان خواهیم کرد