مددجویان زندان زاهدان با قضات دادگاه کیفری سیستان و بلوچستان دیدار کردند

بعد از ظهر امروز همزمان با آغاز هفته وحدت به منظور کاهش جمعیت کیفری زندان­‌ها و کاهش پرونده‌های قضائی مددجویان علیرضا مهدویان، رئیس و مسعود معاذالهی، مستشار دادگاه کیفری یک سیستان و بلوچستان به همراه مدیرکل زندان‌های سیستان و بلوچستان در جمع زندانیان زندان مرکزی زاهدان حضور یافتند.

مسعود معاذالهی در جریان این دیدار در جمع مددجویان با بیان اینکه انسان‌ها در قبال یکدیگر و به ویژه در مقابل کسانی که نیازمند یاری هستند وظایفی دارند، افزود: در امور قضائی در سطح کشور تا آنجا که قانون اجازه داده نگاه کمک و مساعدت به زندانیان و خانواده آنها جاری است که مهمترین آنها کمک به بازگشت سالم و بازسازی شخصیت و افکار مددجویان است.

مستشار دادگاه کیفری یک سیستان و بلوچستان با اشاره به تکلیف هر فرد در برابر حق‌الناس، خاطرنشان کرد: زمانی که انسان‌ها به یاد مرگ بیفتند و بدانند چقدر مرگ به آنها  نزدیک است، فرصت‌ها را به راحتی  از دست نمی‌دهند تا در این فرصت هم وظیفه خود را در برابر پروردگار خواسته به انجام برسانند و هم آنچه از حق‌الناس بر گردن دارند بررسی و حل نمایند.

وی با تاکید بر اینکه سیاست دستگاه قضائی بر قانون‌مداری و عدالت استوار است، افزود: دیدارهای چهره به چهره با مددجویان موجب دلگرمی و تسریع در روند رسیدگی به پرونده‌ها می‌شود زیرا دغدغه بزرگ مددجویان رفع مشکلات قضایی آنها است.

امضای تفاهم‌نامه بین اداره اوقاف و سپاه شهرستان زابل

حجت‌الاسلام بامری، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان زابل اظهار داشت: براساس تفاهم‌نامه‌ای که با مسئول اردویی سپاه شهرستان زابل تنظیم شده، قرار است سپاه اردوهایی که ویژه بسیجیان در منطقه سیستان است را در  بقعه متبرکه "بی بی دوست" با همکاری اوقاف زابل و هیئت امنا این بقعه متبرکه برگزار می‌کند.

وی افزود: اداره اوقاف و امور خیریه زابل نیز آمادگی خود را جهت ارائه خدمات و پذیرایی از بسیجیان و زائران بقعه "بی بی دوست" اعلام کرده است.

قاچاقچی سوخت شهرستان سراوان 128 میلیون ریال جریمه شد

موسی عباس‌زاده محمودی اظهار داشت: مأمورین انتظامی شهرستان سراوان حین انجام مأموریت محوله در سطح حوزه استحفاظی به یک دستگاه خودرو مشکوک شدند و در بازرسی از آن 9500 لیتر سوخت از نوع نفت- گاز کشف کرده و پرونده را جهت رسیدگی به تعزیرات ارسال کردند.

رئیس اداره تعزیرات حکومتی سراوان اظهار داشت: با تشکیل پرونده در تعزیرات حکومتی سراوان اقدامات مربوط به رسیدگی آغاز شد که شعبه رسیدگی کننده با توجه به اقرار متهم و محرز بودن تخلف انتسابی، اقدام به صدور رأی مبنی بر محکومیت متخلف به میزان 128 میلیون ریال و ضبط سوخت‌های مکشوفه و تحویل به شرکت پخش فرآورده‌های نفتی صادر کرد.