به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری الوفد، ساعاتی پیش برخی از رسانههای مصری اخباری مبنی بر مرگ مغزی محمد حسنی مبارک منتشر شد، بگونهای که برخی از شاهدان عینی در بیمارستان المرکز العالمی که مبارک در آن بستری است، از رفت و آمدهای مشکوک در بخشی که مبارک در آن بستری است، خبر دادند.

این شاهدان می‌گویند که جسد مبارک را بی‌جان دیده‌اند که بر روی تخت دراز کشیده بود و مغز او به هیچ‌یک از محرک‌ها پاسخ نمی‌داد.

این شاهدان تاکید می‌کنند، این موضوع به تایید پزشکان مبارک هم رسیده و آنها نیز تایید کرده‌اند که مبارک به هیچ از یک از محرک‌ها پاسخ نمی‌دهد و حتی مردمک چشم او نیز از حرکت باز ایستاده است.

پیش از نیز رسانه‌های مصری از وخامت حال وی خبر داده بودند. کارشناسان سیاسی معتقدند که انتشار این اخبار برای فرار دیکتاتور از محاکمه صورت می‌گیرد.

آن طور که در رسانه‌های آمده، مبارک با شنیدن خبر مرگ سرهنگ قذافی و دیدن صحنه‌های به دام افتادن او بدست انقلابیون و نحوه مرگش بسیار بسیار گریسته و کنترل کامل خود را از دست داده است و پزشکان برای آرام کردن وی مجبور به تزریق آرام بخش به وی شده‌اند.
پس از آن نیز حالتی از بیم و هراس بر مبارک چیره شده که مبادا به سرنوشت قذافی دچار شود و از این در واهمه است که مبادا انقلابیون مصر به اتهام کشتار انقلابیون بر او دست یافته و او نیز به سرنوشت قذافی مبتلا شود.

پس از انتشار این خبر فرید الدیب، وکیل مبارک و یکی از مسئولان بیمارستان المرکز العالمی اخبار منتشره در اینباره را رد کردند.