تعطیلی مدارس اردبیل به روز ششم رسید

از اواخر هفته گذشته فعالیت سامانه سرد بارشی موجب شد تا دمای اغلب مناطق استان کاهش یابد.

بطوریکه در ۲۴ ساعت گذشته دمای هوای نیر به ۲۰ درجه زیر صفر رسید و هواشناسی استان اردبیل اعلام کرد که دمای تمامی شهرهای استان زیر صفر است.

در این میان بعد از سه روز تعطیلی در روزهای پنج‌شنبه، جمعه و شنبه مدارس در روزهای یکشنبه و دوشنبه و در هر دو نوبت صبح و بعدازظهر بیشتر در مناطق مرکزی و جنوبی استان اردبیل تعطیل اعلام شد.

اما برودت هوا موجب شد آموزش‌وپرورش استان مدارس ۱۲ شهر را تعطیل اعلام کند. بطوریکه بر اساس اطلاعیه صادره روز سه‌شنبه ۳۰ آذرماه مدارس سری قبل از ظهر در اردبیل، خورش رستم، کوثر، شاهرود، نمین و هیر پیش‌دبستانی، ابتدایی و متوسطه دوره اول تعطیل اعلام شد.

همچنین مدارس ارشق، سرعین، لاهرود، خلخال، مشگین شهر و نیر در مقطع پیش‌دبستانی و ابتدایی به دلیل بارش برف و برودت هوا تعطیل اعلام شده است.

در این میان تعطیلی مکرر مدارس این نگرانی را در بین والدین به وجود آورده است که برنامه‌های درسی مدارس چگونه جبران خواهد شد.

از سویی هواشناسی استان اردبیل اعلام کرده است که تا هفته آینده دمای هوا به مراتب کاهش یافته و یخبندان در اغلب شهرهای استان مشاهده خواهد شد.

موضوعی که تداوم تعطیلی مدارس را در یک روز فعالیت تحصیلی باقی مانده از هفته جاری تقویت می‌کند و به نظر می‌رسد تعطیلی مدارس فاصله اندکی با رکورد ۹ روزه به دلیل تعطیلی روزهای پنج‌شنبه و جمعه دارد.