به گزارش ايسنا، پايگاه خبري Sabotage Times در گزارشي نوشت: ديكتاتور ليبي در دوران حكومت خود تنها به لباسهاي با دكمههاي بزرگ يا چادري كه در آن ميخوابيد، علاقه نداشت، بلكه او به خودروي فوق ايمني هم علاقه داشت كه به درخواست شخصي او ساخته شد.

مسئولان دولت لیبی در آن زمان ادعا کرده بودند که خودروی ساخته شده برای قذافی امن‌ترین خودرو در جهان بوده و بیشتر شبیه یک موشک بزرگ است. این خودرو دارای سالنی با پنج صندلی و یک سیستم دفاع الکترونیکی و مجهز به کیسه‌های هوا بود. این خودرو همچنین مجهز به ضربه‌گیر تاشو بوده تا در هنگام تصادف از آن استفاده شود.

خودروی منحصر به فرد قذافی در ماه آگوست امسال و زمانی که انقلابیون وارد منطقه باب العزیزیه شدند، کشف شد. البته انقلابیون در مقر اصلی قذافی در طرابلس کلکسیونی از خودروهای لوکس و حتی دوست دار محیط از جمله فیات ۵۰۰ کاملا برقی را کشف کردند.

خودروي ۱۰۰ هزار يورويي كه توسط شركت ايتاليايي كاستانا ميلانو ساخته شده، نيز در باب العزيزيه كشف شد. دولت ليبي در سال ۲۰۰۹ به صورت مخفيانه سفارش ساخت اين خودرو را به ايتالياييها داده بود. اين خودرو آخرين بار در هنگام حضور انقلابيون در مقر قذافي ديده شد و حتي عكاس يكي از رسانههاي خبري نيز از آن عكسبرداري كرد، اما از آن به بعد ديگري كسي اين خودرو منحصر به فرد را كه حتي توسط انقلابيون در خيابانهاي طرابلس رژه رفت، نديده است.