معاون سابق سیا: روس‌ها و ایرانی‌ها را بکشید!

ترور سفیر روسیه در ترکیه، واقعه‌ای بود که همه را شوکه کرد و به واکنش واداشت. آمریکایی‌ها هم در این میان، مثل دیگر سران کشورها، آن را با قوت تمام محکوم کردند. اما بازخوانی اظهارات چندماه قبل «مایکل مورل» فردی که دوبار به عنوان سازمان «سیا» خدمت کرده، آشکارا از آمریکایی‌ بودن طرح ترور این سفیر روسی پرده برمی‌دارد؛

مورل 19 مرداد گذشته به «چارلی رز» مجری شبکه آمریکایی «سی.بی.اس» گفته بود: من چیزی بهشون (تروریست‌ها) می‌دهم که نیاز دارند تا هم با دولت سوریه مقابله کنند و هم باعث شوند ایران و روسیه‌ بهای کارهایشان را بپردازند.

این مقام سابق سیا که دستیار «هیلاری کلینتون» وزیرخارجه دولت اول «باراک اوباما» هم بوده است، ادامه داد: وقتی ما در عراق بودیم، ایرانی‌ها به شبه‌نظامیان شیعه که سربازان ما را می‌کشتند، سلاح می‌دادند. ایرانی‌ها ما را مجبور کردند بهای کارها‌یمان را بپردازیم. ما هم باید ایرانی‌ها را مجبور کنیم بهای (حضور در) سوریه را بپردازند. باید روس‌ها را مجبور کنیم بهای آن را بپردازند. با کشتن روس‌ها آنها را وادار به پرداخت این بها بکنیم!

در این موقع، چارلی رز می‌پرسد: و با کشتن ایرانی‌ها؟

این مقام سابق سیا هم پاسخ می‌دهد: بله، بله! و در ادامه توضیح می‌دهد:

- بله، مخفیانه، ببین... به تمام دنیا که نمی‌خواهیم بگوییم. در پنتاگون نمی‌ایستیم و جار بزنیم که این کار را کردیم. اما اطمینان حاصل می‌کنیم که آنها در مسکو و تهران متوجه می‌شوند!