ترامپ برجام را پاره نمی کند/او به فکر تجارت با ایران است!
 نیکولا پیده، کارشناس امور ایران در موسسه مطالعات جهانی ایتالیا که اخیرا با دولت ایران برای شرکت در کنفرانسی به تهران رفته بود، معتقد است که مقامات ارشد ایران ازجمله رییس مجلس و وزیر امور خارجه، نسبت به پا بر جا بودن این توافق خوشبین هستند. 

 

پیده مدعی است که مقامات ایران معتقدند که ترامپ عملگراتر از آن است که از سود معامله با ایران چشم پوشی کند و بخواهد توافق را لغو کند اما از سوی دیگر مقامات ایرانی نگران هستند که جنگ طلبان آمریکایی بتوانند ترامپ را متقاعد کنند که جنگ با ایران منافع بیشتری خواهد داشت. 

 

حسین دهقان وزیر دفاع ایران گفته است که اگر دشمنان قصد شروع یک جنگ علیه ایران را داشته باشند، اسرائیل و کشورهای خلیج فارس نابود خواهند شد. 

 

پیده درمورد کنفرانس امنیت ایران که برای حضور در آن دعوت شده بود گفت: این کنفرانس نشان می دهد که برای اولین بار به فکر مقامات ارشد ایران رسیده است که با دشمنان منطقه ای خود گفت و گو کنند، این مسئله در چند سال اخیر تابو محسوب می شد. 

 

او گفت هدف اصلی این کنفرانس، ارسال پیام به عربستان سعودی برای شروع گفت و گو بر سر درگیری های منطقه ای است که دو کشور در سوریه و یمن در آن دخیل می باشند. او گفت: "ایرانی ها می خواهند یک کانال برای مذاکرات با سعودی ها ایجاد کنند.