بعد از تساوی پرسپولیس مقابل نفت تهران، اعتراض های طرفداران این تیم به حداکثر رسید. آنها در پایان بازی حتی شعار دادند: پرسپولیس حیا کن، استیلی رو رها کن.
به گزارش ندای انقلاب قبل از بازی مدیران باشگاه پرسپولیس به این نتیجه رسیده بودند در صورت تساوی یا شکست این تیم، حمید استیلی برکنار شود. این تصمیم نهایی بود. حتی یکی از نزدیکان رویانیان نیز بعد از تساوی مقابل نفت در گفت و گو با برخی خبرنگاران گفت: «نهایتا یک روز دیگر با حمید استیلی همکاری خواهیم کرد.» این یک روز هم به سر رسید اما شنبه شب باشگاه پرسپولیس نهایتا تصمیم گرفت تا دوباره به مربی ناکام خود را ابقا کند اما پشت پرده چه اتفاقی افتاد؟ طبق اخبار موثق از باشگاه پرسپولیس علی کریمی قبل از بازی نفت، زمانیکه متوجه شد شاید این دیدار آخرین فرصت حمید استیلی باشد سریعا پیغام خود را به گوش مسئولان باشگاه رساند. کریمی اعتقاد دارد در صورتی که استیلی برود، با توجه به سابقه پروین، یک مربی ایرانی دیگر که در واقع از پروین حرف شنوی داشته باشد، سرمربی خواهد شد. شماره هشت پرسپولیس در محفلی دوستانه گفته: «آخه استیلی بره کی بیاد؟ حتما می خوان برن یکی بیارن که بتونن بهش بیشتر دستور بدن. گنده ترین مربی ای که اینا می خوان بیارن آقای م. م یا ف. ک هستش!»
کریمی با این پیش زمینه از همان ابتدای مطرح شدن بحث برکناری استیلی به حمایت شدید و قاطع از او پرداخت. حتی در گفت و گوی های متعدد رسانه ای جادوگر از استیلی حمایت کرده است. نزدیکان کریمی تائید کرده اند اما در پیغامی که پیش از برگزاری جلسه کمیته فنی به اعضای کمیته فنی داده اعلام کرد: اگر مربی بزرگ خارجی مثل دنیزلی می آورید برکناری استیلی توجیه پذیر است اما اگر قرار است یک مربی ایرانی بیاورید، همان بهتر که استیلی سرمربی باشد. گویا همین پیغام او نیز در ابقای دوباره استیلی روی نیمکت پرپسولیس بی تاثیر نبوده است.