به گزارش خانه ملت، سیدعلی موسوی جرف با انتقاد از تقدیر وزیر نفت و معاونانش از عاملان حادثه خردادماه پالایشگاه آبادان گفت: هماکنون بعد از این تقدیر، سئوال اکثر شهروندان آبادانی از وزیر نفت و معاون وی در شرکت ملی پخش و پالایش فرآوردههای نفتی این است که راهاندازی مجدد بخش آسیب دیده پالایشگاه آبادان چه زمانی انجام میگیرد.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی افزود: باید مسئولان این وزارت خانه و معاون وزیر نفت در شرکت ملی پخش و پالایش فرآورده های نفتی به شهروندان ابادانی پاسخ دهند که چه زمانی وعده راه اندازی ۱۵ روزه بخش اسیب دیده پالایشگاه ابادان محقق می شود.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون نزدیک به چهارماه از وعده ۱۵ روزه راه اندازی مجدد بخش آسیب دیده پالایشگاه ابادان گذشته است، گفت: نزدیک به چهار ماه است که مردم ابادان تنها شاهد دود غلیظ و بسیار آلوده حاصل فعالیت ناقص فاز سوم پالایشگاه آبادان هستند.

موسوی جرف ادامه داد: مسئولان وزارت نفت به جای انداختن مدال بر گردن مدیران ناتوان و ناکارآمد پالایشگاه ابادان به عنوان مسببان اصلی حادثه تلخ سوم خردادماه به اصل ماجرا توجه کنند.

نماینده مردم آبادان در مجلس تصریح کرد: از وزیر نفت توقع داشتیم در ازای زیر بار رفتن برای شرکت در آیین تجلیل از مدیر عامل پالایشگاه آبادان که خود عامل دستوری در انفجار سوم خرداد بود، با بررسی همه جانبه و صحیح اتفاق تلخ پیش آمده، افکار عمومی را در این خصوص قانع و راضی می‌کرد.

عضو شورای مرکزی اصول‌گرایان مجلس با انتقاد از عملکرد معاون وزیر نفت در شرکت ملی پخش و پالایش و همچنین مدیران کنونی شرکت پالایش نفت آبادان گفت: متآسفانه این افراد علاوه بر فریب مردم وزیر نفت را که به تازگی وارد مجموعه وزارتخانه شده‌ است را نیز فریب دادند.

وی ادامه داد: این افراد با کوتاهی ها و بی مسئولیتی خود دستاورد سال‌ها تلاش متخصصان صنعت نفت آبادان را در شرایط تحریم‌های بین‌المللی به باد فنا دادند و تاکنون نیز نتواستند عواقب سنگین آن را در عدم راه‌اندازی به‌موقع آن جبران کنند.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: هم‌اکنون میزان آلایندگی پالایشگاه آبادان از مرز هشدار گذشته اما مسئولان وزارت نفت بجای رفع این مشکل و تأمین سلامت مردم در حال تقدیر و تشکر از ناکارآمدی مدیران شرکت نفت آبادان هستند.

موسوی جرف با تأکید برتذکر کتبی و همچنین سئوال از وزیر نفت در خصوص انفجار خرداد ماه پالایشگاه آبادان گفت: نمایندگان مردم ابادان در مجلس شورای اسلامی درباره ظلم بزرگی که به صنعت نفت و مردم خوزستان به علت ناکارامدی و ناتوانی مدیران بومی پالایشگاه آبادان شده است سکوت نمیکنیم و وزیر و معاون او را وادار به پاسخگویی به افکار عمومی به ویژه مردم محروم و زجرکشیده آبادان خواهیم کرد.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: از دستگاه قضایی می خواهیم به صورت جدی و قاطعانه به شکایت های اداره محیط زیست ابادان در خصوص میزان روزافزون آلایندگی پالایشگاه آبادان رسیدگی کند.