هیچ دشمنی جرات تجاوز به ایران را ندارد

سردار سرلشکر محمد باقری رییس ستادکل نیروهای مسلح در کنگره شهدای فاوا دفاع مقدس که صبح امروز در فرهنگسرای بهمن برگزار شد گفت: شهدای مدافع حرم با دفاع در صحنه انقلاب اسلامی امنیت و ارامش را برای ما تضمین کرده اند و از حرم و حریم ولایت دفاع میکنند.

وی افزود: نقش مخابرات و ازتباطات در هر نبردی نقشی بی بدیل است و در دوران دفاع مقدس هم همینگونه بود و هیچ عملیاتی بدون دیدن مخابرات متصور نبود چه آفندی و چه پدافندی،

باقری تصریح کرد: مخابراتی که او را با امنیت و ایجاد ارتباطات امن و پایدار و منسجم و شبکه مند و انطباق با ماموریتهای بزرگ میشناسیم.

رئیس ستادکل نیروهای مسلح ادامه داد: هیچگاه ندیدیم عناصر مخابراتی در خطوط مقدم و در کنار فرماندهان در جنگ پا پس بکشند. امانت داری و رازداری از ویژگی های عناصر مهابراتی ما در دفاع مقدس بود و همواره مورد اعتماد فرماندهان بودند.

وی گفت: برادران مخابراتی ما در دفاع مقدس در یک نبرد اطلاعاتی و مخابراتی با دشمن بودند و به شیوه های مختلف جنگ الکترونیک مسلط بودند.

باقری اضافه کرد: کشورهایی که امروز ادعای مقابله با تروریسم میکنند همه شان پشتیبان کشوری بودند که به کشور ما حمله کرده بود و سیستم های پیشرفته مخابراتی و جنگ الکترونیک را در اختیار آن گذاشته بودند.

وی گفت: در دفاع مقدس به ندرت پیش می امد که ارتباط مخابراتی قطع یا با اخلال مواجه شود و این دستاورد بزرگی بود. این در حالی بود که با کمبود شدید اقلام و تجهیزات مخابراتی روبرو بودیم و اگر رمزکننده ای را هم به ما میدادند اول روش بازگشایی آن را به دشمن می‌دادند.

وی گفت: در موارد متعددی در دفاع مقدس عنصر مخابراتی ما به خطوط مخابراتی دشمن نفوذ کرد و باعث شد متوجه شویم سنگر کمین دشمن کجاست. برقراری رادیو در میدان نبرد از دیگر اقدامات قابل توجه شهدای مخابرات بود.

رئیس ستادکل نیروهای مسلح در بخش دیگری از سخنانش گفت: همواره در گذشته با وجود پادشاهان نالایق و وابسته همواره به ملت ما ظلم شده بود اما در دفاع مقدس از همه جای جهان با ما مقابله کردند اما شهدا به نحوی عمل کردند که سربلندی دایمی نصیب کشور شد.

وی افزود: آیا امروز مردم عراق به آن گذشته افتخار میکنند یا از آن بیزارند و الان همرزمان بعثی آن ملعون کجا هستند؟ برخی عراقی ها را سراغ دارم که حتی در جنگ با ایران تلفات داده اند اما شهدای ما را شهید خطاب میکنند.

باقری ادامه داد: دفاع مقدس آغاز دوران خودکفایی و خودباوری ملت ما بود و دیگر کسی نمیتواند در کشور بگوید فلان کار را نمیتوان انجام داد و افتخار دفاع مقدس این است که همه مسولین میگویند ما میتوانیم و قادریم بر همه مشکلات و تحریم ها پیروز شویم و بر تهدیدات فائق آییم و این به برکت خون شهیدان است.اما مگر دشمن کم داریم و مگر هیچکدام از دشمنان تغییر رویه داده است؟ .

وی با بیان اینکه هیچ دشمنی جرات تجاوز به ایران را ندارد، گفت: دفاع مقدس به مردم نشان داده که چگونه با دشمن برخورد کنند.

باقری ادامه داد: ما در تحولات منطقه بیشترین سهم را داریم و افتخار می‌کنیم پرچمدار مبارزه با تروریسم هستیم.

وی ادامه داد: ما تجهیزات پیشرفته مخابراتی را در کشور تولید کرده ایم. امروزه نبردهای شبکه محور و سایبری در جهان در جریان است و لذا بایستی خودمان را برای صحنه‌های آینده آماده کنیم.

رئیس ستادکل نیروهای مسلح  تصریح کرد: ملتی که روزی در شلمچه و در اسلام اباد غرب و در داخل کشور درگیر حوادث بود امروز در کجا هدایت عملیاتی می‌کند؟

وی در پایان گفت: پیروزی های حلب و موصل و مبارزه با تروریست در منطقه دستاورد فرهنگ عاشورایی دفاع مقدس است.