۱۵ درصد از مدارس کشور فعالیت دو شیفته دارند

امان الله عباسی در آیین افتتاح مدرسه شبانه روزی سید زنوزی شهر زنوز از توابع شهرستان مرند با اشاره به اقدامات مهم این سازمان در سه سال گذشته ابراز کرد: خوشبختانه در این مدت میزان فعالیت های کمی و کیفی این سازمان در امر مدرسه سازی رفع شده و با تلاش های بهنگام خیرین، تنها 15 درصد از مدارس کشور، دو شیفتی هستند.

وی افزود: اگر خیران مدرسه ساز به درستی و در زمان مورد نیاز،  وارد عرصه نمی شدند، مشکلات غیرقابل حلی در آموزش و پرورش وجود داشت که شاید هیچ گاه حل نمی‌شد.

وی مهمترین نتیجه افزایش مشارکت خیرین درفضاهای آموزشی در کشور را تحقق بیش از پیش وحدت ملت و نظام عنوان کرد و با اشاره به بخشی از مهم ترین عناوین و اهداف سند تحول بنیادین نظام آموزش و پرورش گفت:  بر اساس سند تحول بنیادین سرانه فضای آموزشی در کشور در حال حاضر 505 متر مربع است که باید به هشت متر مربع افزایش یابد.

 معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی مدارس کشور همچنین با تاکید بر لزوم توجه بیش از پیش به معماری ایرانی- اسلامی در احداث مدارس عنوان کرد:  باید ارتباط بین فضاهای موجود در داخل مدارس همچون ورزشگاه، نمازخانه، کارگاه، آزمایشگاه، کلاس درس و ... نیز بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.