قتل به خاطر جای پارک

م.ن متهم به قتلِ م.م روز گذشته در جلسه دادگاه کیفری که در شعبه اول دادگاه کیفری دادگستری استان مرکزی برگزار شد، در دفاع از خود ضمن ادعای بی‌گناهی درخصوص ارتکاب به قتل مرد میانسال اراکی که دارای سه فرزند است، گفت: برای تعمیر ماشینم به خیابان رنگرزها در اراک رفته، اقدام به خرید چراغ اتومبیل کردم و در مقابل مغازه باتری‌سازی که صاحب آن از اقوام من است، پارک کردم. سپس با کمک چند پیچ گشتی مشغول تعمیر چراغ‌ عقب ماشین شدم که صاحب نمایشگاه خودرو با ماشین پراید در محل حاضر شد و از من  خواست که ماشین را عقب ببرم و مدعی شد که آنجا جای پارک ماشین اوست.

متهم ردیف اول در اظهارات خود افزود: 10 دقیقه بعد دو نفر با خودروی نیسان در صحنه حاضر شدند و با شاگرد مغازه باتری‌سازی که او نیز از اقوام من است، مشغول به صحبت‌های تندی شدند برای همین سرم را از ماشین بیرون آورده و گفتم تا چند دقیقه دیگر می‌روم اینکه دعوا ندارد. سپس مقتول اظهار کرد که شاگرد مغازه باتری‌سازی باید کتک بخورد. کم‌کم نزاع‌ شروع شد و من برای جدا کردن آنها میانجیگری کردم، اما مشت و لگد بود که به سمتم آمد.

وی ادامه داد: به دلیل ضربات وارده بیهوش شدم و دیگر چیزی نفهمیدم بعد از بهوش آمدن دیدم که شیشه‌ها شکسته و جمعیت اطراف ما را گرفته‌اند، اورژانس در محل حضور پیدا کرد و من و مقتول به بیمارستان منتقل شدیم.

وی که سابقه کیفری دیگری در پرونده خود ندارد، به عنوان آخرین دفاع گفت: اتهام را قبول ندارم و در این نزاع حتی دستم هم برای ضربه زدن بالا نیامد، اینکه در میان دعوا چه کسی به مقتول ضربه زده است، جای ابهام دارد.

به گزارش ایسنا، به گفته قاضی پرونده متهم با عنایت به مفاد کیفرخواست صادره از سوی دادسرای عمومی و انقلاب اراک من‌جمله گزارشات و تحقیقات اداره آگاهی، تحقیقات مبسوط دادسرای اراک، نظریات پزشکی قانونی، شرح معاینه جسد مقتول و کالبدشکافی، اظهارات شهود و متهمین و سایر قرائن موجود در پرونده همچون فیلم دوربین مداربسته در یکی از نمایندگی‌های بیمه در جنب مغازه و وجود آلت قتاله(پیچ‌گشتی) همه عوامل مبنی بر حضور متهم در صحنه درگیری دال بر ارتکاب قتل عمدی در آذرماه سال گذشته است.

وی افزود: طبق فیلم ضبط شده درگیری در ساعت 17:27 دقیقه شروع شده و توقف شما در مقابل مغازه موجب اعتراض مقتول که صاحب نمایشگاه خودرو بوده در خصوص جابجایی خودرو می‌شود. این اعتراض نهایتا به درگیری شما منجر شده و با پیچ‌گشتی به سمت چپ سر مقتول ضربه وارد می‌کنید، پیچ‌گوشتی جمجمه را سوراخ کرده و موجب خونریزی مغزی وی می‌شود. بعد از انتقال به بیمارستان مرحوم به کما رفته و سپس فوت می‌کند.

براساس این گزارش، وکیل متهم تقاضای تشکیل کمیسیون پزشکی برای تحقیقات بیشتر در خصوص صدمات وارده و شواهدی مبنی بر وجود بیماری‌ قلبی و بررسی پاره‌ای موضوعات دیگر را داد.

بعد از این جلسه تا صدور حکم یک هفته فرصت باقی است و براساس گفته‌های قاضی هنوز مشخص نیست که کمیسیون پزشکی تشکیل شود یا خیر.

 در این جلسه اهمیت مبلمان شهری و افزایش پارکنیگ و فضای پارک خودرو جهت حل معضل محل پارک خودروها به عنوان یکی از دلایل نزاع‌ها مورد تاکید قرار گرفت.