۳۱ هزار خانوار در اردبیل زیر چتر حمایتی کمیته امداد قرار دارند

بهروز زلالی ظهر امروز در جلسه شورای هماهنگی استان اردبیل اظهار داشت: طبق آخرین آمار به دست آمده در حال حاضر در حدود  31 هزار خانوار با 52 هزار نفر جمعیت در استان اردبیل از حمایت کمیته امداد این استان برخوردار هستند و امیدواریم بتوانیم از این طریق خدمات‌رسانی مطلوبی به این قشر ارائه دهیم.

وی افزود: خوشبختانه با اجرای طرح‌های خودکفایی و توانمندسازی که از سال 74 آغاز شده در حدود 14 هزار خانوار کمیته امداد اردبیل از چرخه حمایت خارج شده‌اند و مهم‌ترین هدفی که ما به دنبال داریم این است که مددجویان را به مرحله خودکفایی برسانیم و برای آنان شغل فراهم کنیم.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: علاوه بر ایجاد شغل پایدار برای مددجویان در راستای رسیدن به مرحله خودکفایی و استقلال این قشر تسهیلات کم‌بهره‌ای از محل اعتبارات تخصیصی نیز به مددجویان ارائه می‌شود تا از این طریق نیز بتوانند اهداف خود را به تحقق برسانند.

زلالی بیان کرد: در حال حاضر اعتباری در حدود 18 میلیارد و 600 میلیون تومان برای یک هزار و 800 طرح اشتغال ویژه مددجویان ارائه داده شده که از این میزان تاکنون 38 درصد جذب شده است و برای افزایش جذب مددجویان، دوره‌های آموزشی در بخش بازاریابی، پایدارسازی شغل و خودکفایی ارائه داده می‌شود تا این قشر بتوانند به شغل مناسب خود دست یابند.

وی بیان کرد: انتظار می‌رود برای خارج کردن مددجویان کمیته امداد امم خمینی(ره) بانکها حمایتهای لازم و همه‌جانبه‌ای داشته باشند تا بتوانیم از این طریق به اهداف خود در راستای رسیدن به خودکفایی مددجویان استفاده کنیم و آنها را از چرخه حمایتی خارج نماییم.