ورود گردشگران خارجی به کهگیلویه و بویراحمد ۲۵ درصد افزایش یافت

محمود باقری ظهر امروز در نشست با بانک‌های کهگیلویه و بویراحمد برای پیگیری مصوبات سفر هیئت دولت به استان در حوزه سرمایه گذاری، اظهار داشت: هدف از برگزاری این نشست تعیین وضعیت تعهدات بانک‌ها در خصوص طرح‌های گردشگری در سفر کاروان دولت تدبیر وامید به استان و اعلام آمادگی بانک‌های عامل برای پذیرش و بررسی طرح‌های سرمایه گذاری بخش گردشگری است.

وی با بیان اینکه بانک‌ها نقش مهمی در اجرای سریع‌تر طرح‌های گردشگری دارند، خواستار پیگیری بیشتر بانک‌های استان برای اجرایی کردن مصوبات سفر رئیس جمهور شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: حمایت از سرمایه گذاری در بخش گردشگری می‌تواند نیاز استان از منابع نفتی کشور را کاهش داده و اشتغال زایی خوبی را در این حوزه فراهم کند.

دبیر کارگروه گردشگری کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به اینکه در دولت تدبیر و امید حمایت‌های خوبی از بخش سرمایه گذاری در زمینه طرح‌های گردشگری انجام شده است، گفت: کار‌های بزرگی در استان شروع شده که نیاز داریم بانک‌های عامل در این مسیر با اداره کل میراث فرهنگی همکاری کنند.

باقری گردشگری را از مهم‌ترین زمینه‌های توسعه استان عنوان و تصریح کرد: استان کهگیلویه وبویراحمد در بخش گردشگری دارای ظرفیت‌های ویژه‌ای است و ما آماده هرگونه حمایت از سرمایه گذاری در این بخش هستیم.

وی به کمبود اعتبار در حوزه گردشگری اشاره داشت و بیان کرد: با توجه به مشکلات کشور در چند سال گذشته، دولت اعتبارات چندانی برای تخصیص به اجرای پروژه‌های گردشگری ندارد، لذا تلاش کردیم تا با حمایت از سرمایه گذاران زیر ساخت‌هایی مانند شروع عملیات ساخت هتل، اقامتگاه بومگردی، پارک آبی و مجتمع‌های رفاهی تفریحی را در شهرستان‌های استان فراهم کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد از رشد 25 درصدی ورود گردشگران خارجی به استان خبر داد و تصریح کرد: در حال حاضر باید تمام تلاشمان را به ایجاد زیرساخت‌های گردشگری مانند هتل‌ها و مراکز اقامتی برای گردشگران معطوف کنیم که برای دستیابی به این هدف نیازمند همکاری بیشتر شبکه بانکی استان در زمینه سرمایه گذاری هستیم.