در ملاقات جابری انصاری با رییس جمهور سوریه چه گذشت؟

 حسین جابری انصاری معاون عربی و آفریقا وزارت امور خارجه که در چارچوب سفر منطقه ای به دمشق سفر کرده است، با بشار اسد رییس جمهور سوریه دیدار و گفتگو کرد.

 

 

جابری انصاری در این دیدار با ابراز خرسندی از آزادی حلب اظهار داشت: بعد از این تحول مهم، در لحظه تاریخی و نقطه عطفی در بحران سوریه قرار داریم که نیازمند مدیریت بهینه امور سیاسی، میدانی و انسانی است.

 

معاون عربی و آفریقا وزارت امور خارجه با ارائه گزارشی از آخرین تحرکات دیپلماتیک جاری از جمله نشست سه جانبه ایران، روسیه و ترکیه در مسکو، این نشست را یک تحول مثبت و گام رو به جلو ذکر کرد و بهره گیری از همه ظرفیتهای سیاسی منطقه ای و بین المللی جهت تثبیت دستاوردها در سوریه و کمک به حل سیاسی بحران را ضروری برشمرد.  

 

جابری انصاری با اشاره به رایزنیهای مستمر و نزدیک جمهوری اسلامی ایران با روسیه و سوریه، بر ضرورت گسترش هماهنگی های سه جانبه در مرحله فعلی و تلاش در جهت همراه سازی دیگر بازیگران موثر در بحران سوریه با حل سیاسی این بحران تاکید کرد. 

 

بشار اسد رئیس جمهور سوریه نیز در این دیدار با ابلاغ سلام گرم خود به مقامات جمهوری اسلامی ایران از حمایتهای همه جانبه ایران از سوریه در خلال بحران، تقدیر کرد.

 

رییس جمهور سوریه، آزادی حلب را از مهمترین دستاورهای میدانی دانست و بر استمرار مبارزه با تروریسم تاکید کرد. بشار اسد با تمجید از نقش مثبت ایران و روسیه در تحولات سوریه بر تقویت همکاریهای سه کشور در زمینه های مختلف تاکید کرد. 

 

رییس جمهور سوریه با اشاره به نقش منفی برخی کشورها در حمایت از گروههای تروریستی گفت باید تلاش کرد این کشورها از رویکرد گذشته خود فاصله بگیرند. 

 

در این دیدار همچنین آخرین تحولات مربوط به همکاریهای دوجانبه ایران و سوریه در زمینه های مختلف سیاسی و اقتصادی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و بر ضرورت تقویت این همکاریها به ویژه در حوزه اقتصادی تاکید شد.