عارف: حقوق شهروندی از وعده های آقای روحانی بود

محمدرضا عارف نماینده مردم تهران و رئیس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی امروز در حاشیه برگزاری گردهمایی سراسری اعضای کانون صنفی استادان دانشگاهی در جمع خبرنگاران در مورد ضرورت توجه به حقوق شهروندی ، اظهار داشت: بدیهی است این مسئله جزو مطالبات مردم و وعده‌ای بود که آقای روحانی داده بودند و دغدغه حاکمیت نیز اجرای اصل 3 قانون اساسی است و دولت باید با اولویت جدی تری دنبال می کرد.

وی افزود:‌ اعلام آمادگی می کنیم در صورتی که نیاز به قانون باشد با اولویت در مجلس و پای به پای دولت این مسئله را پیش برده تا قانون مند شود و وعده دولت محقق گردد.

رئیس فراکسیون امید مجلس در مورد پیگیری‌ها برای مسئله حصر نیز گفت:‌ بنده بحث پیگیری را مطرح کرده‌ام اما نکته ای که همیشه می گویم این است که علاقه ای نداریم رسانه ای شود .

نماینده مردم تهران در مجلس خاطر نشان کرد: بالاخره مسئله حصر جزو مطالبات بخشی از جامعه و دانشجویان و دانشگاهیان بوده است. در حال حاضر هم پیگیری می‌شود که امیدواریم با تدبیر و حوصله مسئله حل شود.

عارف درباره اینکه حضور خانواده های محصورین در شب یلدا کنار آنها، آیا به پیگیری ها مربوط می‌شود، گفت: بنده روند را مثبت می بینم و روند خوبی است . ان شاء الله که این روند مثبت به نتیجه خیلی خوب هم برسد.