قانون بیمه بیکاری برای اصلاح به مجلس رفت

رحیم یاوری امروز در همایش بیمه بیکاری با اشاره به اشکالات و نواقص قانون بیمه بیکاری اظهار داشت: قانون بیمه بیکاری که از سال 69 به تصویب رسیده دارای اشکالات و نواقص متعددی است که نیاز به اصلاح دارد و اکنون مجلس شورای اسلامی اصلاح این نواقص را در دستور کار قرار داده است.

وی افزود: یکی از این ایرادات کاهش مدت ماندگاری مقرری‌بگیران در بیمه بیکاری و هدایت دوباره آنها به اشتغال است، بالابردن توانمندی مقرری‌بگیران از جمله موضوعاتی است که مجلس در دستور کار دارد.

مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: طبق قانون به کارگرانی که بدون خواست و اراده خود مجبور به بیکار شدن می‌شوند مشروط به داشتن حداقل یک سال سابقه کار، بیمه بیکاری پرداخت می‌شود.

یاوری بیان کرد: طبق شرایط تعریف شده و مقررات قانونی و همین‌طور سابقه کار به کارگران متاهل حداقل 12 ماه و حداکثر 50 ماه و به کارگران مجرد حداقل 6 ماه و حداکثر 36 ماه بیمه بیکاری تعلق می‌گیرد.

وی ادامه داد: در شرایط کنونی که وضعیت اقتصادی کشور در شرایط نامناسبی قرار گرفته است، برطرف کردن مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی و بنگاه‌های اقتصادی مختلف از اهداف مهم ستاد تسهیل و همین‌طور ستاد برطرف‌سازی موانع تولید است.

مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی عنوان کرد: به‌همین منظور به‌دنبال راه‌اندازی سامانه بهین‌یاب که در راستای رونق قتصادی ایجاد شد تاکنون 59 هزار واحد تولیدی و صنعتی در این سامانه ثبت نام کرده که 33 هزار واحد آنها به بان‌های عامل برای گرفتن تسهیلات معرفی شده است.