آقای ظریف از مردم عذرخواهی کنید

گروه سیاسی - هر چند دیروز بازار تائید و تکذیب در مجلس داغ بود اما در ابتدا کریمی قدوسی از جلسه کمیسیون امنیت ملی با ظریف پرده برداشت و اینکه وزیر خارجه اعتراف کرده که اشتباه کرده به حرف جان کری وزیر امورخارجه آمریکا اعتماد کرده است.به گفته این نماینده مجلس ظریف اذعان کرد اگر استراتژی خودم را دنبال می‌کردم اکنون با مشکل مواجه نمی‌شدم و می‌پذیرم که اشتباه کردم و مسئولیت آن را هم می‌‌پذیرم.

به گزارش افکار نیوز، ظریف در این جلسه گفته است بعد از نقض اخیر به جان کری که درخواست مذاکره در ایتالیا را داشت، گفتم شما کاری کردید که حضور من با شما در یک شهر غیرممکن است.

پس از این اظهارات کریمی قدوسی ، سخنگوی وزارت خارجه این صحبت ها را تکذیب کرد اما مجلسی ها مجددا صدای ظریف در کمیسیون را برسی کردند و حرفهای ظریف درباره برجام تائید شد.

این اعتراف نشان می دهد دولت که از ابتدای مذاکرات دلواپسان را هدف قرار گرفته بود و به انتقادات آنها گوش نمی داد امروز اعتراف می کنند که نباید به سخنان کری گوش می داده اند.

هر چند مقام معظم رهبری بارها و بارها بر بد عهدی آمریکایی ها تاکید کردند اما متاسفانه دولت خیلی در رابطه با مذاکرات هسته ای به کشورهای غربی و به ویژه آمریکایی ها خوشبین بود و نتیجه همین خ؟ش بینی را آمریکایی ها با تمدید ده ساله تحریم های ایران دارد.

هر چند اعتراف اشتباه ظریف پس از تمام شدن و امضا شدن برجام بوده اما قابل تقدیر است که با صراحت اعلام می کند اشتباه کرده که به آمریکایی ها اعتماد کرده است.

حالا مردم انتظار دارند که آقای ظریف به صورت علنی و مستقیم  از مردم عذرخواهی کند .

دولت باید اقدامات جدی در مقابل بد عهدی آمریکایی ها نشان دهد تا دشمنان نظام و انقلاب بدانند نمی توانند هر جور که دوست دارند با ملت ایران رفتار کنند.

اما امام خمینی(ره) چه زیبا فرمودند که "و من امیدوارم که خدای تبارک و تعالی ما را بیدار کند و افراد ملت ما را بیدار کند. آنهایی که در خواب هستند، آنهایی که باز هم خواب می‏بینند، آنهایی که خواب امریکا را می‏بینند خدا بیدارشان کند"

هنوز هم اصلاح طلبان در روزنامه های خود در واکنش به صحبت های ظریف تیتر می زنند که سخنان وزیر خارجه درباره ایسا بوده نه برجام. این موضوع نشان می دهد این جریان سیاسی نمی خواهد هزینه اشتباه را بپذیرد و هنوز باور ندارد که وزیر امور خارجه به این اشتباه اعتراف کرده است.