به گزارش فارس به نقل از روزنامه انگلیسی دیلیمیل، افشا شدن طرح جدید نیک کلگ، رئیس حزب لیبرال دموکرات انگلیس برای افزایش نفوذ وزرای لیبرال دموکرات در کابینه این کشور، شکاف بیشتر در ائتلاف حاکم بر انگلیس را به تصویر کشید.


بنابراین گزارش، کلگ با استخدام هفت مشاور حرفه‌ای که در تیتر روزنامه دیلی‌میل از آنها به عنوان " جاسوس " یاد شده است، در حال تلاش برای رشد نفوذ حزب خود در کابینه انگلیس است. دستمزد این هفت کارشناس به ۵۰۰ هزار پوند می‌رسد.


این گزارش حاکی از آن است که مشاوران مزبور با ارائه مشاوره رسانه‌ای به وزرای حزب لیبرال دموکرات تلاش می‌کنند تا وجهه این حزب را در برابر محافظه‌کاران بالا ببرند.


این تلاش حزب لیبرال دموکرات پس از آن صورت گرفت که یک تحلیل آکادمیک نشان می‌داد تاثیر وزرای لیبرال دموکرات از وزرای محافظه‌کار در تعیین سیاست‌های انگلیس کمتر است.


یکی از وزرای محافظه‌کار انگلیس، " ترزا می " که سمت وزارت کشور را در کابینه ائتلافی عهده‌دار است در این خصوص از اقدام آقای کلگ اظهار ناخرسندی کرد و اظهار داشت دوست ندارد که مشاورین لیبرال دموکرات‌ها به هر چیزی که روی میز اوست دسترسی داشته باشند.


دیوید کامرون قول داده بود که در صورت به قدرت رسیدن تعداد این دست مشاوران را کاهش دهد اما در حال حاضر هفتاد تن از آنها در کنار دولت انگلیس حضور دارند. مشاوران حزب لیبرال دموکرات به تنهایی ۴۰۵ میلیون پوند دستمزد دریافت میکنند.